آپلود عکس
تین فایل دانشجویی

پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود)

پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود)

پروتکل درمان شناختیرفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات66
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

ویژگی های کلی محصول :

 

آماده سازی در 13 جلسه درمان و ارزیابی ( 3 جلسه ارزیابی + 10 جلسه درمانی)

شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 13 جلسه ارزیابی و درمان ، پرسشنامه ها و فرم های مربوطه و منابع

توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه

در 66 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه 14 فاصله خطوط 1.5

رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده

برگرفته از فصل 11 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید .

نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، قادر به دانلود خواهید بود .

 

فهرست مطالب :


معرفی

مفهوم و تشخیص

طبقه بندی توسط انجمن روانپزشکی آمریکا

طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت

تقویت حسگر های عصبی

تکنیک های رفتاری

 برنامه های رفتار شناسی ساختاری

 درمان تفسیرات فاجعه بار و فرضیه های نامناسب

پروتکل درمان و شرح جلسات ارزیابی و درمان

منابع

ضمیمه ها

 

بخشی از متن :

 

معرفی:

یکی از ریشه دار ترین آن ها در توصیف هیپوکاندریا دشواری تفهیم در درمان آن است. اکثر درمانگاه ها هیپوکاندریا را به عنوان یک موضوع تغییر ناپذیر با یک پیش بینی بسیار بد در نظر می گیرند. دلایل مختلف برای توجیه این تصور منفی ارائه شده است  (Barsky,Geringer & Wool, 1988a). در وهله ی اول، هیپوکاندریک ها با مخالفت در برابر مداخله های پزشکی همراه با عوارض ، تشدید علائم یا ارائه ی درخواست های جدید که جایگزین قبلی ها هستند، واکنش نشان می دهند. در وهله ی دوم ، آن ها از آن جا که معتقدند مشکلشان منحصرا فیزیکی است، به خوبی یک مقاومت روانی نشان می دهند. در نهایت، آن ها بیمارانی هستند که از یک سو به صورت وابسته به پزشکان خود ظاهر شده و از سویی دیگر خصمانه و با تمایل پیشنهاد کمک از آن ها را رد می کنند که به ناچار مانع برقراری یک پیوستگی درمانی مناسب است. به هر حال، حتی تشخیص هیپوکاندریا یک مشکل باالقوه در درمان است

 

طبقه بندی توسط انجمن روانپزشکی آمریکا

 

DSM-IV (APA, 1994) هیپوکاندریا را در یک طبقه ی کلی از اختلالات حالت جسمانی قرار می دهد که ویژگی رایج که این گروه از اختلالات را مشخص می کند" حضور علائم فیزیکی است که یک شرایط کلی پزشکی می خواهد" و به طور کامل با یک وضعیت پزشکی کلی ، با اثرات مستقیم از یک ماده روانگردان یا با هر اختلال ذهنی دیگری ( مانند اختلال استرس و اضطراب )، شرح داده نمی شود. علائم باید موجب درمان چشمگیر اختلالات یا معضلات جامعه، اشتغال یا سایر موارد عملکردی باشد. طبق پیشنهاد
 Clark, Watson & Reynolds (1995)  تعریف ارائه شده توسط DSM-IV از اختلالات جسمانی شامل اختلالاتی مانند هیپوکاندریا یا اختلالات بدنی نمی شود. پس مشخصه ی اصلی آن ها هیچ نشانه ی فیزیکی ای ندارد. به همین دلیل ، Clark (1995) نشان داد از جمله احساسات اشتباه افراد درباره ی خود در مورد نشانه های جسمی و ویزگی های ظاهری در اختلالات عصبی است.........

 

نمونه ای از جلسات درمانی :

 

پروتکل درمان:

این بخش به طور مختصری از برنامه ی درمانی می گوید که ما از طرح پیشنهادی  Salkovskis and Warwick (Salkovskis, 1989, 1991; Salkovskis & Warwick, 1986; Warwick, 1989; Warwick & Salkovskis, 1989, 1990) ساخته بودیم.

پروتکل ما در حال حاضر شامل 2 مرحله است، اولی با ارزیابی مشکل در ارتباط است و دومی شامل هسته ای از درمان بخوردار است.


مرحله ی ارزیابی:

فرآیند ارزیابی در 3 جلسه انجام می شود. به طور کلی پیشنهادات خارجی ( جدول 2 ) را دنبال می کند. دو جلسه ی اول برای تقویت آگاهی از مشکل با استفاده از اطلاعات کلامی که از بیمار گرفته می شود انجام می شود.
این اطلاعات می تواند با استفاده از یادآوری بالینی و یک پرسشنامه ی بیوگرافی که دیدگاه کامل تری از وضعیت زندگی بیمار می دهد تکمیل شود.

 

موضوعات جلسه ی 1 و 2 و 3 مرحله ارزیابی:

...........

...........

..........

 

 

فاز درمان :

 

درمان، تلاش برای دستیابی با اهداف زیر است(Warwick, 1989; Warwick & Salkovskis, 1990):
1.    تشخیص فرضیه های نامناسب در مورد نشانه های جسمانی، بیماری و رفتار های سلامتی و جایگزین کردن آن ها با رفتار های منطبق تر
2.    مدیریت برای نشان دادن علائم جسمانی غیر آسیب شناسانه به علل خوشخیم با احتمال بالاتری از وقوع
3.    سرکوب رفتار های مشکوک مرتبط با حفظ تمایل بیش از حد به سلامتی.

 

برنامه ی درمانی طراحی شده که در طی 10 جلسه اعمال شد، هریک حدود یک ساعت ( به جز اولی که کمی طولانی تر بود ) برای دوره یک هفته ای طول کشید. جلسات به 3 شکل مختلف تشکیل شد: فاز اول ، گسترش مدل و ایجاد سازگار ی ( جلسات 1 و2 )، فاز دوم، استراتژی های معالجه ( جلسات 3،4،5،6،7،8،) و فاز سوم، پیشگیری از عود کردن  ( جلسات 9 و 10 ). توصیه شده که استراتژی های درمان متنوعی اعمال شود که برنامه با قوانین کلی ارائه شده در جدول 3-11 تهیه شود.

 

فرموله بندی مدل و ایجاد سازگاری ( مصالحه )


 برنامه ی جلسه اول:

 

1.    معرفی این فرضیه که بیمار براین باور است مشکل را توضیح دهد. ( اختلال جسمانی)
2.    پیشنهاد یک فرضیه جایگزین جدید ( مشکل اضطراب ) توضیح به بیماری درباره ی :
a.    اضطراب چیست؟
b.    اهمیت پذیرش اضطراب
c.    راه های نشان دادن اضطراب
d.    ارتباط بین تفکرات، احساس و رفتار ها
e.    ارائه ی مدل رفتار شناسی Warwick and Salkovskis از هیپوکاندریا با استفاده از مثال " فوبیای قلبی"
f.    توضیح یک مدل مشابه با مورد بیمار
3.    تکلیف خانه

 

شرح جلسه :

1-    معرفی فرضیه که بیمار باور دارد مشکلش را  توضیح دهد ( اختلال ارگانیک ) . جلسه با یک سنتز از اطلاعات بیمار در رخداد های قبلی آغاز می شود ( مثلا از علائم و نشانه های او، چیزی که راجع به آن ها فکر می کند، شیوه ای که او در آن تأثیر می پذیرد ) تأکید می کند بر حقایقی که به عنوان مدارکی از وجود یک بیماری فیزیکی جدی اند.
 

 

2-    پیشنهاد یک فرضیه جایگزین جدید ( مشکل اضطراب )، ممکن است یک فرضیه جایگزین جدید معرفی شود که بیمار ببیند که حقایقی وجود دارد که با بیماری ای که او ادعا می کند منطبق نیست. به منظور انجام این کار، حقیقت این است که پزشک هیچ بیماری ای را پیدا نکرده و معاینات و آزمایشات پزشکی وجود یک مشکل فیزیکی مشخص را نشان نداده اند.
پس در برخورد با فرضیه اولیه که بیمار آن را حفظ کرده است ( که او به شدت بیمار است )معالج پیشنهاد می کند که امکان حل مشکل از دیدگاه های مختلف قابل حل است به این معنا که یک مشکل اضطراب وجود دارد. برای کمک به درک بیمار این پیشنهاد جدید مفاهیم مقدماتی کلی را مورد بحث قرار داده  و با مثال های مختلفی تشریح می شود که می توان انتزاعی و یا از تجربه ی روزامه ی شخصی به دست آید. قسمت آموزشی این جلسه با هدف بیان موارد زیر است:

 

a.    اضطراب چیست؟ اضطراب با عنوان یک احساس توصیف می شود که همه ی مردم آن را تجربه کرده و شامل کارهایی است که به عنوان یک مکانیزم هشدار دهنده زمانی که ما در وضعیتی تهدید کننده قرار داریم،فعال کننده است.


b.    اهمیت پذیرش اضطراب : این تأکید دارد که این واکنش یک اهمیت انطباقی دارد زیرا به افراد اجازه می دهدتا ابزار لازم را در معرض خطر قرار داده یا از آن فرار کنند. با این حال اضطراب ممکن است در برخی موارد مشکل ساز باشد مانند هنگامی که در شرایط امن فعال شود.


c.    راه هایی که در آن اضطراب نشان داده شده است. اضطراب در 3 سطح بیان می شود:
فیزیولوژیکی، شناختی و رفتاری . با توجه به اولی، توضیح داده شده است که هنگامی که فرد یک سطح بالایی از اضطراب را تجربه می کند یک مجموعه از تغییرات در بدن رخ می دهد. این به دلیل افزایش تحریک فیزیولوژیکی سیستم عصبی آناتومی است که بخشی از سیستم عصبی است که بسیاری از اندام های داخلی ما را کنترل می کند( مانند سیستم های قلبی عروقی و دستگاه گوارش ) به همین دلیل است که وقتی فرد احساس اضطراب می کند. یک سری از علائم مانند افزایش ضربا قلب ، سختی تنفس، احساس سرگیجه، تنش عضلانی، افزایش تعریق و ... رخ می دهد. همه ی این احساسات در ارتباط با تحریک فیزیولوژیکی باعث ناراحتی می شوند ( اما برای سلامتی فرد خطرناک نیستند. تا آن جا که سطح شناختی مطرح است، توضیح داده می شود که روشی که در آن ما به یک وضعیت خاص واکنش نشان می دهیم به طور عمده به نحوی است که ما تفسیر می کنیم یعنی آنچه که در مورد آن فکر می کنیم. برای تشریح تأثیر افکار مثال زیر وجود دارد:ما به شیوه ای که به یک نظر توهین آمیزکه آن را به عنوان خصومت عمدی برداشت می کنیم  واکنش نشان می دهیم ، اگر آن را نتیجه ی روز بدی که بر هم صحبتمان گذشته آن نوع واکنش را نشان نمی دهیم.
در نهایت، اشاره شده است که اضطراب می تواند در یک سطح رفتاری نشان دهنده ی شرایطی که قبلا باعث اضطراب ما شده و پرهیز کرده ایم  و یا پیش بینی حالات احساسی ( رفتار اجتنابی)  یا رها کردن وضعیتی که در آمن شروع به اضطراب کرده ایم باشد ( رفتار افراد).

 

d.    ارتباط بین تفکر ، احساس و رفتار. این رابطه می تواند با استفاده از یک مثال در راستای    Beck et al. (1979, pp. 138-139)تشریح شود. در این مثال از بیمار دعوت شد تا خود را نیمه شب تنها در خانه تصور کند  درحالیکه یک صدای بلند از اتاق دیگر می شنود. با استفاده از یک سری سوال  ( به عنوان مثال چه احساس می کنید وقتی به ان فکر می کنید؟ چه اتفاقی انجام می دهید؟ ) او میخواهد ببیند که اگر او فکر می کرد در آن " یک سرقت از خانه بود"می تواند مضطرب شود و دست به انجام کاری بزند تا خطر به حداقل برسد ( مخی کردن خود  یا خبر کردن پلیس) . به هر حال اگر او فکر می کرد " پنجره باز است و باد سروصدا می کند" او احساس آرام  و متفاوتی را تجربه می کرد و به سادگی میخواست پنجره را ببندد. برای نشان دادن رابطه ی بین افکار، احساسات و رفتار ممکن است مفید باشد که از بعضی از موارد نگرانی درباره ی سلامتی ثبت شده توسط بیمار در دفتر یادداشت روزانه استفاده شود. به همین ترتیب، در ارتباط با علائم جسمانی ، اطلاعاتی درباره ی نحوه ی تأثیر عوامل خاص بر ظاهر و تشدید علائم و احساسات جسمانی داده شده است. برای نشان دادن این مورد، مثال هایی مانند توجه به افزایش ضربان قلب یا رنج بردن از اسهال زمانی که به ما حس عصبی دست می دهد یا بدتر شدن فرآیند التیام زخم اگر به طور مداوم آن را لمس کنیم وجود دارد.

 

e.    ارائه ی مدل رفتار شناسی از هیپوکاندریا Warwick and Slakonskis. ( توسعه و مکانیزم هایی که مشکل را حفظ می کنند با استفاده از مدل  " فوبیای قلبی" شرح زیر می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثالی از یک نمونه ی معمول  " فوبیای قلبی"( modified from Warwick & Salkovskis, 1989):
" از زمان مرگ پدرش از یک تومور مغزی 15 ساله ، مرد شروع به به باور کرد " نشانه های جسمانی همیشه علت وجود بیماری اند زیرا اگر اینطور نبود ، آنها وجود نداشتند." اخیرا و از زمان مرگ ناگهانی یک دوست نزدیک به دلیل حمله ی قلبی ، او شروع به تمرکز بر احساسات بدنی خود کرده است مانند افزایش ضربان قلب که تا آن لحظه متوجه آن نبود. این واقعیت اعتقاد او و مجموعه ای از ایده های مرتبط با نشانه ها یش او را فعال کرد. بنابر این شروع کرد به احساسات منفی به عنوان مثال " من ممکن است یک بیماری قلبی داشته باشم"، " من ممکن است حمله ی قلبی داشته باشم"، " هیچ راه حلی نیست"، " من خواهم مرد" و ... و همچنین تصاویر ناخوشایند مانند دیدن خود در یک تابوت با خانواده اش که در اطراف وی گریه می کنند. همه ی این ها باعث اضطرابی بزرگ و نگرانی درباره ی سلامتی اش می شود. و به طور مداوم علائم را در قفسه ی سینه اش، فرکانس تپش قلبش توجه می کرد. سینه ها و دست در بازوی چپش زمانیکه به ماهیچه هایش می آمد بررسی می کرد و از همسرش می خواست تا او را دلداری دهد و هر هفته به دکتر برود با وجود این واقعیت که او در بسیاری از موارد مطمئن بود که قلب او کاملا خوب عمل می کند"
از داستان گفته شده و سوالاتی که از بیمار پرسیده شد می توان این اطلاعات را تولید کرد ( به عنوان مثال، در این مورد چه فکری می کنید؟ فکر می کنید مرگ دوستش چقدر مهم بوده است؟ رفتار بیمار چه تأثیری بر نگرانی هایش در مورد علائم دارد؟ شما فکر می کنیدعلت مشکل کجاست؟ یک طرح تفسیری از توالی گسترش و عوامل ادامه دهنده ی اختلال قلبی به وجود امده است.

 

f.    طراحی یک مدل مشابه با نمونه ی بیمار. توضیحات قبلی بیمار را در موقعیت خوبی قرار می دهد تا آنالیز پرونده ی خود را بپذیرد در شرایطی مشابه با کسانی که وجود دارند. برای انجام این کار، نمودار های توضیحی ایجاد می شوند که شامل اطلاعات مربوط جمع آوری شده در طی ارزیابی اند ، همیشه سعی می شود تا بیمار فعال شود. در مواردی که بیمار هیچ باوری به جایگزینی پیشنهاد ندارد، اگر او تا به حال حتی یک درصد شک داشته باشد که باور او به رنج بردن از یک بیماری خاص ممکن است اشتباه باشد.معالج اشاره میکند به  اینکه آیا تا به حال فکر کرده است حتی برای یک نمونه معالجه که نشانه ها ممکن است به شیوه ای غیر از یک بیماری جدی تشریح شوند.

 

3-    تکلیف خانه . بیمار تصاویر جذابی در طی جلسه گرفته است و برای تکلیف خانه از او خواسته می شود در باره ی آن ها فکر کند و لیستی از ایده ها درباره ی اینکه با کدام موافق است و با کدام مخالف و در مورد کدام دچار شک و تردید است و یا میخواهد بحث کند تهیه کند. یک جنبه ی حیاتی در طول فرآیند درمان، تمایل بیمار هیپوکاندریک به انتخابی بودن توجه به اطلاعاتی است که منطبق بر باورهای وی از بیماری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. از این جهت و برای حفظ بازخورد ثابت، توصیه می شود از بیمار خواسته شود که سوالات اصلی مطرح شده در جلسه  و همچنین ایده هایی که راجع به آن ها فکر میکند را خلاصه کند.
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


برچسب ها: پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری (نگرانی بیهوده درباره سلامت خود) ,
[ بازدید : 93 ]
[ يکشنبه 29 فروردين 1400 ] [ 20:57 ] [ مهندس ارج ]

پاورپوینت نظريه مارپيچ سكوت

پاورپوینت نظريه مارپيچ سكوت

پاورپوینت نظريه مارپيچ سكوت در 43 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات43
حجم4362 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت نظريه مارپيچ سكوت در 43 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

مارپيچي براي سكوت

دست پختي زنانه

وقتي سر و كله مارپيچ سكوت پيدا شد

فعال اما محدود

مارپيچ معكوس

دنياي مجازي موفق مي شود

هم اين هم آن!

 

بخشی از متن

مقدمه

نظریه مارپیچ سکوت یکی از اصطلاحاتی که در علوم ارتباطات به ان توجه شده ومی شود و بدنیست دو مطلب پیرامون این اصطلاح را با هم مرور کنیم

مطلب اول در گفت‌وگو با دكتر عليرضا دهقان"رسانه ها قدرت زيادي دارند تا آنجا كه مي توانند شما را جادو كنند و سررشته افكارتان را در دست بگيرند. اما اگر به آنها علاقه اي نداشته باشيد، اگر نتوانند شما را جادو كنند و اگر نتوانند در عقايدتان تغييري ايجاد كنند، باز هم مي توانند دست و پايتان را ببندند و به سكوت وادارتان كنند.

    نظريه مارپيچ سكوت چنين ادعايي دارد و مي گويد حاكمان رسانه ها با حذف تدريجي مخالفان خود مي توانند هر روز تعداد بيشتري را به خاموشان جامعه اضافه كنند.

    شكل گيري نظريه مارپيچ سكوت، تاثير آن بر مناسبات اجتماعي و سياسي و اثر تكنولوژي هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي بر آن از جمله نكاتي است كه در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

مارپيچي براي سكوت

    نظريه مارپيچ سكوت توضيح شكل گيري افكار عمومي در مورد مسائل و موضوعات مهم است. اين نظريه، سكوت گروهي را توضيح مي دهد كه احساس مي كنند نظر و عقيده آنها از نظر تعداد در اقليت قرار دارد، هرچند ممكن است در واقعيت درست نباشد.

    سه تصور يا سه ادعاي اصلي نظريه اين است كه مردم در رفتارها، آمد و شدها و ارتباطات روزمره خود نوعي درك عمومي راجع به افكار عمومي غالب و نظر اكثريت و اقليت دارند. ديگر اينكه مردم نمي خواهند در گروه اقليت باشند و از انزوا و فشار گروهي مي ترسند و سوم اينكه از ترس انزوا و زير فشار قرار گرفتن و به خاطر اينكه مورد طعن و تمسخر و يا طرد و بي اعتنايي قرار نگيرند سكوت مي كنند.

    دست پختي زنانه

    اين نظريه را خانمي آلماني به اسم اليزابت نوئل نئومان ارائه كرد. او ابتدا در فصلي از كتاب "مطالعات پخش راديو تلويزيوني" كه ويراستار آن ايگوچي بود و در سال 1973 در ژاپن منتشر شد نظريه خود را مطرح كرد. اين فصل كتاب يادشده با عنوان "بازگشت به رسانه هاي قدرتمند" نوشته شده بود. عقيده نوئل نئومان همان طور كه در عنوان فصل نشان داده مي شود اين بود كه رسانه ها ي جمعي مي توانند در عقيده افراد اثر زيادي داشته باشند ولي چون تحقيق در اين مورد آسان نيست كساني گفته اند رسانه هاي جمعي اثر فوري بر افراد ندارند. به عبارت ديگر مي خواست بگويد بعد از دوره اي كه معروف به اعتقاد به اثر محدود رسانه هاي جمعي است مجددا مي توان به مفهوم اثرهاي قوي رسانه هاي جمعي اعتقاد پيدا كرد.

 و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


برچسب ها: پاورپوینت نظريه مارپيچ سكوت ,
[ بازدید : 189 ]
[ يکشنبه 29 فروردين 1400 ] [ 12:22 ] [ مهندس ارج ]

طرح برچسب لایه باز گلاب، برچسب لایه باز عرقیات گیاهی (گلاب)

برچسب psd گلاب و عرقیات psd لیبل گلاب فتوشاپ لیبل عرقیات گیاهی psd برچسب عرقیات گیاهی
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
بازدید ها 15
فرمت فایل zip
حجم فایل 8668 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
طرح برچسب لایه باز گلاب، برچسب لایه باز عرقیات گیاهی (گلاب)

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

طرح برچسب لایه باز گلاب ،برچسب لایه باز عرقیات گیاهی (گلاب)

طرح برچسب لایه باز گلاب -برچسب لایه باز عرقیات گیاهی

رزولیشن 300

کیفیت مناسب برای چاپ

مد :cmyk بهترین حالت برای چاپ

فرمت فایل psd

قابل ویرایش متن

تعداد فایل یک عدد


برچسب ها: طرح برچسب لایه باز گلاب، برچسب لایه باز عرقیات گیاهی (گلاب) ,
[ بازدید : 272 ]
[ چهارشنبه 25 فروردين 1400 ] [ 10:16 ] [ مهندس ارج ]

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم4090 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

هرم ساخت شناختی

معنی دار بودن یادگیری

مشمول کننده ها

شمول اشتقاقی

شمول همبستگی

شمول زوالی

پیش سازمان دهنده

پیش سازمان دهنده تطبیقی

مراحل تدریس الگوی پیش سازمان دهنده

انگیزش و یادگیری معنا دار

آزوبل و نظریه سازنده گرایی

نتیجه گیری

 

بخشی از متن

مقدمه

دیوید آزوبل واضع یکی از نظریه های معروف شناختی است که نظریه یادگیری معنی دار کلامی نام دارد ، ارتباط این نظریه با یادگیری های آموزشگاهی بیشتر از سایر نظریه های یادگیری است . زیرا در اصل این نظریه برای توجیه و تبیین مسایل یادگیری کلامی مربوط به مطالب درسی تدوین شده است . او به مطالعه نحوه پردازش اطلاعت جدید به وسیله ذهن و اینکه معلمان چگونه می توانند از نتایج این مطالعات در فعالیت های آموزشی بهره مند شوند پرداخته است .دل مشغولی اصلی آزوبل کمک به معلمان در ارایه اطلاعات ، بخصوص اطلاعات جدید به شکلی معنا دار و کارآمد است . او به ویژه به طرح مفهوم پیش سازمان دهنده پرداخته که با استفاده از آن معلمان می توانند در جذب اطلاعات جدید به دانش آموزان یاری رسانند . او همچنین به رشد ساختار شناختی دانش آموزان که سازماندهی اطلاعات را بر عهده دارند پرداخته است . به اعتقاد آزوبل یادگیری معنی دار با آنچه از قبل آموخته شده است ارتباط دارد . چنانچه یادگیری معنی دار باشد ، قادریم آن را تبدیل کنیم و در موقعیت های تازه آن را به کار گیریم .این در حالی است که یادگیری طوطی وار به رشد ساختار شناختی مورد نیاز که بتوان به اتکای آن یادگیری را در موقعیت های جدید به کار گرفت ، منجر نمی شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


برچسب ها: پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل ,
[ بازدید : 91 ]
[ دوشنبه 23 فروردين 1400 ] [ 12:27 ] [ مهندس ارج ]

تابلو برق آسانسور MAGICON + عیب یابی آسانسور pdf

تابلو برق آسانسور MAGICON + عیب یابی آسانسور pdf

تابلو برق آسانسور عیب یابی تنظیم درایو تنظیم پارامترها راهنمای نجات اضطراری دوسرعته هیدرولیک راهنمای گام به گام نصب و راه اندازی

دانلود تابلو برق آسانسور MAGICON + عیب یابی آسانسور pdf

آسانسور
 آموزش آسانسور
 آموزش برق آسانسور
 برق آسانسور
 تابلو برق آسانسور
 راه اندازی آسانسور
 راهنمای نصب آسانسور
دسته بندی برق و الکترونیک
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5643 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96
تابلو برق آسانسور

عیب یابی
تنظیم درایو
تنظیم پارامترها
راهنمای نجات اضطراری
VVVF- دوسرعته – هیدرولیک
راهنمای گام به گام نصب و راه اندازی

  

این راهنما جهت نصب و راه اندازی تابلو فرمان های تولید شده با نام MAGICON  تهیه شده است و مخاطب آن افراد آموزش دیده و مجاز می باشند.

محتوای این راهنما ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کند.

سایت دنیای صنعت برق در مورد هر گونه استفاده غیرمسئولانه از محتوای این راهنما هیچ مسئولیتی ندارد.

 

نکات ایمنی!
  • برای اجتناب از تخلیه الکتریکی قطعات توصیه اکید می گردد که از دست زدن به قطعات الکترونیکی خودداری فرمایید.
  • در هنگام راه اندازی، تعویض قطعات و انجام تست از عدم وجود افراد در نزدیک  آسانسور (نزدیک درب و داخل کابین) اطمینان صد در صد حاصل کنید.
  • در هنگام وجود برق، از اتصال و یا قطع برد های الکترونیکی اجتناب نمایید. برای تعویض و یا اتصال برد ها از عدم وجود برق اطمینان حاصل نمایید.
  • حتی الامکان از نصب کنترلر در نزدیکی منابع گرما و رطوبت خارج از محدوده تعیین شده برای سیستم خودداری شود.

 فهرست مطالب :

اجزای سیستم
  • برد اصلی
  • ورودی ها
  • خروجی ها

LED های عملکرد برنامه

برد I/O

برد تغذیه و شارژر باتری

برد کنترل بار و فاز

ورود به بخش منوها

شرح منوهای برد کنترل بار و فاز

روش تنظیم پارامترهای برد کنترل بار و فاز

ترمینال های تابلو

فیوزهای مینیاتوری

جعبه رویزیون

تغییر دادن موزیک ها

ترمینالهای جعبه رویزیون

راهنمای خرابی و عیب یابی

خطاهای نصب و راه اندازی

خطاهای مربوط به استفاده از آسانسور

خطاهای مربوط به آسیب دیدگی سیستم

خطاهای مربوط به درایوهای Omron و Yaskawa

هشدارها

راهنمای برنامه ریزی تابلو فرمان

اطلاعات تابلو و خطاها

مشخصات تابلو

آمار

مانیتورینگ سیستم

نمایش ساعت و تاریخ

تنظیمات عمومی

تنظیم برد سخنگو

تنظیمات بار و فاز

تنظیمات پیش فرض کارخانه

تنظیمات راه اندازی موقت

تنظیم سیستم SMS

تنظیمات دستگاه نجات

مانیتورینگ دستگاه نجات

مشاهده خطاها

تنظیم گشتاور موتور

زمان مجاز حرکت موتور

زمان باز ماندن درب

جریان نامی موتور

زمان عکس العمل دستگاه

افزایش گشتاور استارت

زمان افزایش گشتاور استارت

حفاظت بی باری موتور

تنظیم گشتاور ترمز DC

فعال شدن در هنگام خطا

درخواست ها

درخواست کابین به صورت دستی

درخواست طبقه به صورت دستی

نمایش طبقه همکف

نمایش طبقات زیر زمین

غیر فعال کردن طبقات

طبقه پارک

سیستم گروهی

روش پاسخ دهی

مشخصات درب

زیر بار بودن درب در حرکت

حالت پیش باز شدن درب

فعالسازی درب دوم

انتخاب درب تونلی کابین

جدول منوی تنظیمات عمومی

تنظیمات زمانی

تنظیمات سریع

فواصل پرچم ها و میکروسوییچ ها

محدوده فاصله پرچم ها و میکروسوئیچ ها تک سرعته و دو سرعته

راهنمای تنظیم درایو L1000

مود های عملکرد درایو L1000

  • موتور بدون انکودر
  • موتورهای انکودر دار
روش تنظیم خودکار AUTO TUNING

روش تنظیم دوراندازی و کاهش شوک Comfort Riding

روش های حذف کارکرد نوسانی موتور در حالت OpenLoop

روش های حذف کارکرد نوسانی موتور در حالت V/f

روش های حذف کارکرد نوسانی موتور در حالت CloseLoop

روش فعالسازی سیستم کنترل بار

نکات مربوط به تابلو هیدرولیک

اتصال باتری ها در تابلوی هیدرولیک

سیم کشی تابلو های هیدرولیک wittur

تنظیمات ویژه تابلوی هیدرولیک wittur

سیم کشی تابلو های هیدرولیک BLAIN

تنظیمات ویژه تابلوی هیدرولیک BLAIN


راهنمای سریع نصب و راه اندازی

اتصال ارت ساختمان

سیم ارت جعبه سه فاز

اتصالات مگنت ترمز

مقاومت ترمز

ترمینال ۲۴ +

کلید رویزیون

کنتاکت های موجود را به طور موقت پل کنید

رفع خطاهای هنگام استارت

کلید قطع کن

اتصال صحیح ترمینال RCM

مدار مربوط به درب ها

درب کابین را راه اندازی کنید

سایر اتصالات

روشنایی و فن کابین، مگنت در بازکن و غیره

نمراتور نمایشگر

شاسی های احضار طبقات

سوییچ های قطع کن اجباری دور تند

سنسور ها و شاسی ها

نکات مهم نصب جهت کاهش نویز
  • چگونگی اتصالات قدرت موتور
  • چگونگی اتصالات مقاومت ترمز
  • چگونگی اتصالات تاکو
  • چگونگی اتصالات ارت
راه اندازی سیستم نجات اضطراری

گام اول تا پنجم

هشدارها

عیب یابی

جدول برابری ترمینال ها

جدول برابری ترمینال ها

چک لیست کنترل نهایی محصول


فرمت فایل : pdf

حجم فایل : ۶ مگابایت

تعداد صفحات : ۹۶ صفحه

زبان : فارسی

 

 

دانلود تابلو برق آسانسور MAGICON + عیب یابی آسانسور pdf


برچسب ها: تابلو برق آسانسور MAGICON + عیب یابی آسانسور pdf ,
[ بازدید : 125 ]
[ يکشنبه 22 فروردين 1400 ] [ 10:11 ] [ مهندس ارج ]

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 203 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم) در 44 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخش دوم- مبانی نظری بانکداری نوین....................................................................................... 48

2-2-1 تاریخچه پول و بانكداری در دنیا...................................................................................... 48

2-2-2 تاریخچة بانكداری در ایران............................................................................................. 50

2-2-3-بانكداری نوین........................................................................................................... 53

2-2-4-تكامل خدمات بانكی و آغاز بانكداری الكترونیكی ............................................................................... 56

2-2-5-تعریف بانكداری الكترونیكی......................................................................................... 58

2-2-6-مزایای بانكداری الكترونیكی.......................................................................................... 59

2-2-7-شبكه های بانكداری الكترونیكی..................................................................................... 62

2-2-8-انواع بانكداری الكترونیكی............................................................................................ 65

2-2-9-سطوح مختلف بانكداری الكترونیكی………………....................................................... 68

2-2-10-کانالهای بانکداری الکترونیکی....................................................................................... 70

2-2-11-ماشین خود پرداز (ATM).......................................................................................... 73

2-2-12-ماشین های نقطه فروش EFT POS............................................................................. 74

2-2-13-بانکداری تلفنی......................................................................................................... 75

2-2-14-بانکداری اینترنتی...................................................................................................... 76

2-2-15-بانکداری موبایلی...................................................................................................... 79

2-2-16-ارزیابی کانال های بانکداری الکترونیکی.................................................................................................. 82

بخش سوم- پیشینه تحقیق....................................................................................................... 87

2-3-1- تحقیقات خارجی:...................................................................................................... 87

2-3-2- تحقیقات داخلی:........................................................................................................ 89

 

 

 

 

 

2-2-1-تاریخچه پول و بانكداری در دنیا

بشر اولیه نیازمندی های خود را در نظام بسته اقتصادی در محدوده خانواده یا قبیله تامین می نمود. به مرور زمان که زندگی اجتماعی در اقوام بشری پیشرفت کرد، نیاز به مبادله احساس شد و مبادلات کالا با کالا توسعه یافت. به تدریج چون برخی کالاها خواهان بیشتری در مبادلات داشتند، علاوه بر خاصیت ذاتی خود، جنبه واحد و معیار سنجش را نیز پیدا کردند. از این کالاها می توان به ادویه در هندوستان، غلات در ایران و پوست سمور در روسیه اشاره کرد. با انتخاب واحد ارزش، هر چند عمل مبادله نسبت به قبل ساده تر شد، ولی مشکلات اساسی آن از قبیل فاسد شدن، ذخیره کردن و غیره همچنان باقی ماند. سرانجام فلزات مخصوصاً طلا و نقره به عنوان وسیله مبادله انتخاب شدند. مورخان پیدایش پول را به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح در خاورمیانه و در تمدن های سومری حوالی خلیج فارس و مصر قدیم نسبت می دهند (روبرت و همکاران[1]، 2003: 171). به تدریج و با گسترش تمدن ها، دولت ها به وجود آمدند و با ضرب سکه با وزن و عیار معین، پول وزن شده را به پول ضرب شده تبدیل کردند. آغاز تاسیس بانک ها در جهان به اوخر قرن پانزدهم میلادی باز می گردد که از اوایل قرن هفدهم به صورت گسترده در سطح اروپا گسترش یافتند. از اواخر قرن نوزدهم میلادی نوع دیگری از پول نیز که به پول ثبتی یا پول تحریری[2] معروف شد شکل گرفت و پرداخت به وسیله چک مرسوم شد.

با ظهور چک به عنوان نوعی دستور پرداخت، بانک‏ها نیاز به محل مشترك و قواعدی مدون برای مبادله و تسویه حساب وجوه ناشی از چكها در میان خود پیدا كردند كه منجر به تشکیل اتاق های پایاپای[3] گردید (روبرت و همکاران ، 2003: 172).

شروع کار بانک های مرکزی برای اعمال مدیریت کلان و هماهنگ بر پول و نظامهای پرداخت كشورها با تاسیس بانک مرکزی انگلستان در سال 1694 آغاز شد. بانك مركزی نیز مانند سایر بانک‏ها، به صورت تدریجی و با توجه به شرایط و ضرورتها توسعه یافت. این بانك كه به نام بانك انگلستان معروف است و امروزه نیز نقش بانك مركزی انگلستان را برعهده دارد، یكی از معتبرترین بانک‏های مركزی جهان و دارای سابقه ای بالغ بر سه قرن است. تاسیس بانك فدرال رزرو[4] امریكا نیز به عنوان یكی از معتبرترین بانک‏های مركزی جهان به سال 1913 میلادی باز می گردد كه برای متمركز كردن عملیات اتاق پایاپای بین بانک‏های ایالات متحده شكل گرفت.

به طور كلی وظایف بانک‏ها را می‏توان در قالب زیر دسته بندی كرد:

* نگهداری از سپرده های مشتریان.

* انتقال منابع از یك حساب به حساب دیگر (شامل پرداخت و دریافت وجوه).

* ارائة وام و اعتبار به مشتریان و یا مشاركت با آنان در سرمایه گذاری از انواع دیگر.

* بانک‏ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارائة خدمات خود به آنان از شعب خود در بازارهای هدف استفاده می كنند.

وظایف اصلی شعب را می توان به ترتیب ذیل دسته بندی نمود:

* پرداخت و دریافت وجوه، انتقال منابع و پردازش انواع حسابهای بانكی.

* تبلیغ، فروش و ارائه خدمات بانكی كه موجب كسب درآمد و سود برای بانك می گردد.

* نقطه تماس با مشتریان برای دریافت اطلاعات و پاسخگویی در قبال آنها.

* پایگاه اصلی كارمندان بانك برای انجام وظایف خود (روبرت و همکاران، 2003: 172).

 

2-2-2-تاریخچة بانكداری در ایران

ایران در زمینه تجارت و بانكداری الكترونیكی، كشوری جوان است و تا رسیدن به سطحی قابل قبول از آن، راه درازی در پیش دارد (سقطچی، 1385: 59). چنانكه سوابق تاریخی نشان می دهد، اولین بار در ایران كیخاتو، نوة هلاكوخان مغول در سال 691 هجری قمری به نشر اسكناسی به نام «چاو» پرداخت كه بعدها به دلایل مختلفی جمع آوری شد. نوع دیگری از اسكناس نیز به ویژه در اواخر دوره قاجار و قبل از رواج رسمی پول كاغذی در ایران به صورت حواله هایی به نام «بیجک» مطرح بود و صرافان در مقابل دریافت مسكوك آن را صادر می كردند تا در معاملات دست به دست شده و مورد استفاده قرار گیرد. در تاریخ معاصر كشور برای اولین بار از سال 1267 هجری شمسی به بعد، اسكناس به صورت رسمی منتشر شد.

 


[1] - Roberts et al.

[2] - Deposit Currency

[3]- Clearing House

[4] - Federal Reserve

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)


برچسب ها: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم) ,
[ بازدید : 363 ]
[ شنبه 21 فروردين 1400 ] [ 12:25 ] [ مهندس ارج ]

پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده

پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تألیف دکتر علی درویش زاده، در قالب ppt و در 165 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول آتشفشان شناسی، فصل دوم منشا مواد آتشفشانی، فصل سوم رده بندی فعالیتهای آتشفشانی، فصل چهارم حالتهای مختلف مواد آتشفشانی، فصل پنجم علل و پراکندگی آتشفشانهای عصر حاضر

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده

پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده
خلاصه کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده
کتاب آتشفشان شناسی تالیف درویش زاده
کتاب آتشفشان شناسی علی درویش زاده
آتشفشان شناسی
منشا مواد آتشفشانی
رده بندی فعالیتهای آتشفشانی 
حالتهای مختلف مواد آتشفشانی
علل و پراکندگی آتشفشانهای عصر حاضر
دسته بندی زمین شناسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2490 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 165

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تألیف دکتر علی درویش زاده، در قالب ppt و در 165 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

فصل اول: آتشفشان شناسی

مقدمه 

تعریف آتشفشان

مثال های مشهوراز فوران های عهد حاظر

مشخصات دستگاه آتشفشان

گنبد یا دم

رابطه بین شکل آتشفشان و ترکیب گدازه

 

فصل دوم: منشا مواد آتشفشانی

مقدمه

تركیب ماگما

اقسام ماگما

فرایند های تشكیل ماگما

منشا ماگما ها

اختصاصات فیزیكی ماگما

علل صعود مواد مذاب

سری سنگ های آتشفشانی

رده بندی شیمیایی سری ها

هاوایی و مدل مك دونالد

رابطه ریتمن كونو

 

فصل سوم:  رده بندی فعالیتهای آتشفشانی

مقدمه

رده بندی بر اساس اهمیت مواد خارج شده 

اقسام آتشفشانها

 

فصل چهارم: حالتهای مختلف مواد آتشفشانی

مقدمه

اهمیت گاز در فوران های آتشفشانی

گازهای آتشفشانی

گدازه آتشفشانی

نهشته‏هاى ولكانى كلاستیك

مواد جامد آتشفشانی

 

فصل پنجم:  علل و پراکندگی آتشفشانهای عصر حاضر

مقدمه

آتشفشانی و جابجایی صفحات

علل پیدایش آتشفشانها

 

فصل ششم:  سوانح آتشفشانی و مراقبت ازآتشفشانهای عصر حاضر

مقدمه

سوانح آتشفشانی

مراقبت از آتشفشانهای فعال

علائم قراردادی فورانها

نکات مثبت آتشفشانها

ژئوترمال

انرژی ژئوترمال در ایران

نقش آتشفشانها در تغییر آب و هوای زمین

پیشگویی وقایع آتشفشانی

تهیه نقشه های خطر

بانک اطلاعاتی و فعالیت آتشفشانی

 

فصل هفتم:  آتشفشانی و تکتونیک

مقدمه

رابطه بین شیمى گدازه و موقعیت جغرافیایى آتشفشان

عامل اصلی اختلاف ترکیبات ماگماهای اولیه

آتفشانها و زمین ساخت صفحه ای

 

فصل هشتم:  فعالیتهای آتشفشانی در ایران

مقدمه

گسترش آتشفشانهای سنوزوئیک ایران

آتشفشانهای کوارترنر

چشمه های معدنی و آبگرم

نظریه های مربوط به آتشفشانهای ترسیر در ایران

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت " کتاب آتشفشان شناسی تألیف دکتر علی درویش زاده "  می باشد که در حجم 165 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده


برچسب ها: پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده ,
[ بازدید : 252 ]
[ پنجشنبه 19 فروردين 1400 ] [ 11:30 ] [ مهندس ارج ]

بررسی سیستم قدرت 2

بررسی سیستم قدرت 2

جزوه بسیار تمیز و خوش خط بررسی سیستم قدرت 2 شامل عناوین پخش بار،خطای متقارن،مولفه های متقارن،خطاهای نامتقارن و پایداری می باشد در این جزوه 130 صفحه ای همه مطالب از کتاب های استیونسون و احدکاظمی و کتاب هادی سعادت که حل مسائل این کتب به سختی گیر می آید گرداوری شده لذا منبع خوبی جهت استفاده اساتید و دانشجویان می باشد مطالب و سوال های موجود در کتاب شا

دانلود بررسی سیستم قدرت 2

بررسی سیستم قدرت 2 
دانلود جزوه بررسی 2
تحلیل سیستم‌های انرژی الکتریکی 2
استیونسون 
حل مسائل استیونسون 
احد کاظمی
حل مسائل احد کاظمی 
هادی سعادت 
حل مسائل هادی سعادت 
خطاهای متقارن 
خطاهای نامتقارن 
پایداری 
پخش بار
نمونه سوال بررسی 2
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 18795 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130

جزوه بسیار تمیز و خوش خط بررسی سیستم قدرت 2 شامل عناوین پخش بار،خطای متقارن،مولفه های متقارن،خطاهای نامتقارن و پایداری می باشد. در این جزوه 130 صفحه ای همه مطالب از کتاب های استیونسون و احدکاظمی و کتاب هادی سعادت که حل مسائل این کتب به سختی گیر می آید گرداوری شده لذا منبع خوبی جهت استفاده اساتید و دانشجویان می باشد. مطالب و سوال های موجود در کناب شامل: 

۱. درسنامه قابل فهم 

۲.حل تمام مثال های کتاب استیونسون 

۳.حل تمام مسائل آخر فصل کتاب استیونسون

۴. حل تمام مثال های کتاب احد کاظمی

۵. حل مسائل پایان فصل کتاب بررسی احد کاظمی 

۶.حل مثال های کتاب هادی سعادت 

۷. حل مسائل پایان فصل کتاب هادی سعادت 

۸.حل تعدادی مثال خارج از کتب گفته شده 

۹.خلاصه ای از درس و آوردن نکات مهم از هر فصل 

دانلود بررسی سیستم قدرت 2


برچسب ها: بررسی سیستم قدرت 2 ,
[ بازدید : 231 ]
[ چهارشنبه 18 فروردين 1400 ] [ 10:07 ] [ مهندس ارج ]

پاورپوینت منحنی گرینر چیست

پاورپوینت منحنی گرینر چیست

پاورپوینت منحنی گرینر چیست شامل 22 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم4820 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیعلوم انسانی

توضیحات کامل

پاورپوینت منحنی گرینر چیست

پاورپوینت منحنی گرینر چیست شامل 22 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مختصری از متن

مقدمه

شرکت‌هایی که سریع رشد می‌کنند، معمولا مکان‌های پر  آشوبی برای کار هستند. با افزایش شدید حجم کار، رویکرد-هایی که در گذشته به خوبی کار می  ‌کردند شکست می  ‌خورند. تیم‌ها و افراد در هم می‌شکنند. مدیرانی که در گذشته مؤثر بودند با افزایش محدوده‌ی تحت کنترل‌شان شروع به اشتباه کردن می  ‌کنند و سیستم  ‌ها تحت فشار کاری زیاد کارایی‌شان را از دست می‌دهند.

اگرچه وقتی همه چیز خوب پیش می  ‌رود رشد خوش  ایند است، اما وقتی کارها به خوبی پیش نمی‌روند، این هرج ومرج به شدت استرس‌زا می  ‌شود. همچنین این مشکلات می  ‌تواند برای شرکت  ‌ها زیان‌آور (یا حتی کشنده) باشند.

منحنی گرینر روش فکری مفیدی برای رویارویی با بحران  ‌هایی است که شرکت  ‌ها در هنگام رشد، تجربه می‌کنند. با فهم این منحنی، شما می  ‌توانید به سرعت علت اصلی بسیاری از مشکلاتی را که در کسب‌وکاری با سرعت رشد بالا تجربه می  ‌کنید، متوجه شوید. همچنین می  ‌توانید مشکلات را قبل از رخ دادن‌شان پیش‌  بینی کنید، در نتیجه می‌  توانید با راه  ‌حل‌هایی از پیش تعیین شده با آنها مقابله کنید.

درک نظریه

مدل رشد گرینر وضعیت‌هایی را توصیف می‌کند که شرکت‌ها هنگام رشد با آن رو  به  ‌رو می  ‌شوند. تمام سازمان‌ها، از کارگاه‌  های طراحی تا تولید  کنندگان، شرکت‌های ساختمانی تا شرکت  ‌های خدماتی این شرایط را تجربه می  ‌کنند. هر مرحله‌ی رشد از یک دوره‌ی رشد نسبتا پایدار تشکیل شده است که با نیاز به تغییر سازمان در حین رشد، به یک بحران تبدیل می‌شود.

فرهنگ لغات، واژه‌ی «بحران» را به عنوان «نقطه‌ی عطف» تعریف کرده‌ است، اما برای بسیاری از ما، این واژه معنایی منفی دارد که باعث اضطراب می‌شود. در حالی‌ که تغییرات شرکت‌ها در این نقاط اجتناب‌ناپذیر است، اگر به خوبی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ باشند هیچ دلیلی برای اضطراب وجود ندارد و در نیتجه به جای بحران، آنها را تحول یا انتقال می‌نامیم.

در ابتدا لری ای گرینر (Larry E. Greiner) این مدل را در سال ۱۹۷۲ به صورت پنج مرحله‌ی رشد پیشنهاد کرد. او در سال ۱۹۹۸ در مدل به روز شده‌ی این منحنی، مرحله‌ی ششم را نیز اضافه کرد. این شش مرحله‌ی رشد را در ادامه توضیح خواهیم داد. و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

درک نظریه

مرحله‌ی ۱: رشد از طریق خلاقیت

مرحله‌ی ۲:‌ رشد از طریق جهت‌دهی

مرحله‌ی ۳: رشد از طریق تفویض اختیار

مرحله‌ی ۴: رشد از طریق هماهنگی و نظارت

مرحله‌ی ۵:‌ رشد از طریق همکاری

مرحله‌ی ۶: رشد از طریق راه حل‌های برون سازمانی

استفاده از ابزار

 

عنوان : منحنی گرینر چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 22

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

منحنی گرینر چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


برچسب ها: پاورپوینت منحنی گرینر چیست ,
[ بازدید : 374 ]
[ سه شنبه 17 فروردين 1400 ] [ 11:48 ] [ مهندس ارج ]

مبانی نظری آنتروپوپولیس (انسان گرایی)

مبانی نظری آنتروپوپولیس (انسان گرایی)

مبانی نظری آنتروپوپولیس (انسان گرایی)

دانلود مبانی نظری آنتروپوپولیس (انسان گرایی)

مبانی نظری آنتروپوپولیس انسان گرایی
مبانی نظری انسان گرایی
مبانی نظری آنتروپوپولیس
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24


مبانی نظری
3-1- آنتروپوپولیس (انسان‌گرایی)    45
3-2- تاریخچه انسان‌گرایی    46
3-3- روش‌شناسی تحقیق تفکرات و مبانی نگاه به انسانی بودن بر اساس الگوهای معماری و شهرسازی    46
3-4- الگوی ترقی گرا    46
3-5- استقرار انسانی چون ریشه فضایی – زمانی، یک شهرسازی متداوم    50
3-6-تصور شهر    55
3-6-1 خوانایی    55
3-6-2 یک شهر نمی‌تواند ...    56
3-6-3- از تصور ذهنی‌اش جدا می‌شود    56
3-7- تصور ذهنی از شهر و جهت‌یابی    57
3-8- تصور شهر و رشد فرد    57
3-9- به طرفداری از تصوری گسنرده    58
3-10- تصور و معانی    59
3-11 محیط خوانا    59
3-12- نظرات پاتریک گدس    60
3-13- نظرات جین جیکوب    60
3-13-1- جذابیت و کارایی    61
3-13-2- انسان، انسان را می‌جوید    61
3-13-3- خیابان: حفاظت از زندگی    61
3-14- اصول طراحی با دیدگاه انسان‌گرایه    62
3-15- مراحل رسیدن به طرح    63
3-15-1- ایدوئوگرام    63
3-15-2- مفاهیم پویایی    63
3-15-3- ویژگی‌های پویایی    63
3-15-4- انعطاف‌پذیری    63
3-15-5-انسان، انسان را می‌جوید    63





-1-آنتروپوپولیس (انسان‌گرایی)
روان‌شناسی انسان‌گرا فلسفهای است که به مقام و امیال و اهمیت انسان بیش از هر چیز معتقد است.روان‌شناسان انسان‌گرا معتقدند که رفتار انسان معنیدار است و معلول عده زیادی از عوامل فیزیکی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و پیچیده است.
جنبش انسان‌گرایی بر خصوصیت مثبت یک شخص، ظرفیت انسان برای کمال و حق تعیین سرنوشت تاکید دارد. آنها معتقدند که مردم می توانند عنان زندگی‌شان را در اختیار بگیرند و بازیچه دست محیط نباشند. از نظر آنها مردم توان حیرت‌آوری برای خودشناسی هشیارانه دارند و راه کمک کردن به مردم جهت رسیدن به خودشناسی، گرم بودن، دلگرمی دادن و حمایت کردن از آنها است.
از نظر روان‌شناسان انسان‌گرا، انتخاب، خلاقیت و خود شکوفایی انسان است که باید در زندگی انسان اصل قرارگیرد.آنها مخالف رهیافت انسان‌کاوانه هستند و معتقدند دانشی که از شناخت شخصیت‌های علیل حاصل شده باشد، صرفا روانی علیل به بار می‌آورد. آنها با رفتارگرایی هم مخالفند و می گویند دانشی که به شعور و آگاهی نپردازد، باید عمدتا از بررسی سازواره‌های پستتر حاصل شده باشند. انسان صرفا از سائق‌های اساسی نظیر، سائق جنسی یا پرخاشگری یا نیازهای نکردشناختی (فیزیولوژیک) نظیر گرسنگی و تشنگی انگیزه نمی‌گیرد.انسان به بسط و پرورش توانایی‌های بالقوه و قابلیت‌های خود هم نیاز دارد. آنها بالاترین ارزش را حرمت فرد می دانند.
بیشترین تاکید انسان‌گرایان بر تجربه هشیار، اعتقادبر تمامیت طبیعت آدمی، توجه به آزادی اراده، خود‌انگیختگی، خود آگاهی، تصمیم‌گیری نیروی خلاق فرد و مطالعه همه عامل‌های مربوط به وضعیت انسان است.
آنها معتقدند که انسان اساسا پاک، طالب رشد و پیشرفت و نیز اصلاح پذیر و فعال است. از نظر آنها فقط کسی را می توان از لحاظ روانی سالم دانست که در حال رشد و حرکت به سمت خود شکوفایی باشد.اکثر روان‌شناسان انسان‌گرا با تغییر متغیرهای زیستی و محیطی بر رفتار مخالفتی ندارند، اما بر نقش خود فرد در تعریف و خلق سرنوشت خود تاکید می کنند و لذا آن نوع جبرگرایی را که مشخصه سایر رهیافتهاست، بی‌ارزش می‌دانند.آنها اظهار می دارند که ما به مراتب بیشتر از موشهای آزمایشگاهی یا آدمهای ماشینی هستیم و مارا نمی‌توان به صورت عینی وکمی در آورد وبه واحدهای محرک پاسخ کاهش داد. هدف روان‌شاسی انسان‌گرا، فهمیدن جنبه‌هایی از طبیعت انسانی افراد است نه پیش‌بینی یا تنظیم رفتار آن‌ها.



3-2- تاریخچه انسان‌گرایی
در نخستین سال‌های دهه 1960 جنبشی در روان شناسی آمریکا به وجود آمد که به عنوان روان‌شناسی انسان‌گرا یا "نیروی سوم" شناخته شده است. چنانچه از اسطلاح نیروی سوم استنباط می‌شود، روان‌شناسی انسان‌گرا می‌خواست جای دو نیروی عمده روان‌شناسی، یعنی رفتارگرایی و روان‌کاوی را بگیرد.
آبراهام مازلو (1971-1968) بنیان‌گذار مکتب انسان‌گرایی و یکی از شاخص‌ترین و فصیح‌ترین مبلغان روان‌شناسی کمال، همچنین یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان نهضت توانایی انسان می‌باشد. او کسی است که این دیدگاه را به عنوان نیروی سوم در روان‌شناسی آمریکا مطرح کرد. به عقیده او هر فرد، دارای گرایش ذاتی برای رسیدن به خود شکوفایی است که بالاترین سطح نیاز انسان است.
کارل راجرز(1987-1902)یکی دیگر از نظریه‌پردازان مکتب انسان‌گرایی است. راجرز در حرکت بالقوه انسان نفوذ داشت و کارهای او بخش اصلی جنبش بالنده برای انسانی‌کردن روان‌شناسی به شمار می رود.به عقیده او همگی ما از یک گرایش فطری برای رشد و کمال برخورداریم. یعنی از نیاز برای پرورش و گسترش تمامی توانایی‌ها و قابلیتهایمان بهرهمندیم، اما فقط در صورتی این تواناییها را پرورش خواهیم داد که خودمان را درست شناخته باشیم.

3-3- تفکرات و مبانی نگاه به انسانی بودن بر اساس الگوهای معماری و شهرسازی
در این قسمت به بررسی دیدگاه‌ها و اقدامات برجسته در تاریخ معماری و شهرسازی در دورانی که سازماندهی برای این کاربوجود آمد می‌پردازیم و نظرات و اقدامات انجام گرفته را بر اساس الگوهایی که در آن دسته بندی شده اند بیان می‌کنیم.

3-4- الگوی ترقی گرا
این الگو را می توان از طریق آثار متفاوتی چون اثار اوئن ، فوریه، ریچارد سن ، کابه و پرودون  معنا کرد.
تمامی این مؤلفان، مفهوم مشترکی از انسان و منطق دارند، که پیشنهادهایشان را در مورد شهر در بر گرفته و تعیین می کند. این نویسندگان از انسان زمانی که نقدهایشان را از شهرهای بزرگ صنعتی در مورد رسوایی فرد «از خود بیگانه» پایه‌گذاری می‌کنند، و زمانی که انسان کامل را هدف خود قرار دهند، تغییری از فرد انسانی به مثابه گونه‌ای مستقل از هر اجبار و اختلاف زمانی و مکانی در نظر دارند که در گونه – نیازهایی، از نظر علمی قابل قیاس، تعریف‌پذیر است. به گمان اینان مسائل ناشی از رابطه انسان‌ها با جهان و بین خودشان را، نوعی خردگرایی، علم و فن می تواند حل کند، این اندیشه خوشبینانه، روی به آینده دارد و مقهور عقیده ترقی است. انقلاب صنعتی پدیده‌ای تاریخی- کلیدی است که آینده بشریت را تضمین و سعادتش را تأمین خواهد کرد. این مقدمات عقیدتی به ما این امکان را می دهد تا الگویی را که این مقدمات فراهم می‌آورند، الگوی ترقی‌گرا بنامیم. الگویی پیشاپیش و تنها از ویژگی‌های «انسان- گونه» ناشی شده است. کونسیدران بی هیچ ابهامی مسأله را مطرح می کند: «انسان با نیازهایشان، با سلیقه‌هایش و تمایل‌هایش و آنچه به آنها وابسته است، شرایط مجموعه‌ای از نظام ساختمانی را تعیین می کند که بیشتر با طبیعت او سازگار است» بدین گونه ما به راه‌حل مسأله مهم و زیبای معماری انسان دست پیدا کنیم. آن معماری که بنا بر احتیاجات اندام انسان محاسبه شده، به مجموعه نیازها و امیال انسان پاسخ گفته و با منطق ریاضی با نیازهای مهم و اساسی ساختمان کالبدی او مطابقت دارد . به عبارت دیگر، تحلیل خردگرایانه اجازه خواهد داد تا تعریف از نوع نظم – گونه به دست داده شود که در هر گروه اجتماعی، هر زمان و هر مکان قابل اجرا است. برای این نظم می توان تعداد مشخصی از خصوصیات را بازشناخت.

دانلود مبانی نظری آنتروپوپولیس (انسان گرایی)


برچسب ها: مبانی نظری آنتروپوپولیس (انسان گرایی) ,
[ بازدید : 289 ]
[ دوشنبه 16 فروردين 1400 ] [ 10:53 ] [ مهندس ارج ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]