آپلود عکس
تین فایل دانشجویی

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی

در این پروژه نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی به تعداد 125 سوال در41 صفحه به شکل word به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر بیان شده است 1 ساختمان با اسکلت فلزی 2 ساختمان با اسکلت بتنی 3 ساختمان با مصالح بنایی (ساختمان های سنتی) 4 نکات شروع ساخت بنا 5 نکات میخ کمکی و اصلی 6 عوامل

دانلود نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی
ساختمان با اسکلت فلزی
ساختمان با اسکلت بتنی
ساختمان با مصالح بنایی (ساختمان های سنتی)
نکات شروع ساخت بنا
نکات میخ کمکی و اصلی
دسته بندی معماری
فرمت فایل docx
حجم فایل 687 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

در این پروژه نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی به تعداد 125 سوال در41 صفحه به شکل word به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر بیان شده است:

1- ساختمان با اسکلت فلزی

2- ساختمان با اسکلت بتنی

3- ساختمان با مصالح بنایی (ساختمان های سنتی)

4- نکات شروع ساخت بنا

5- نکات میخ کمکی و اصلی

6- عوامل نشست ساختمان

7- نکات گودبرداری

8- نکات بتن مگر

9- نکات مربوط به میل گردها

10- آیین نامه زلزله

11- نکات نصب بیس پلیت

12- نکات بتن ریزی

13- انواع بچینگ پلانت

14- نکات برپاکردن ستون های فلزی

15- نکات اجرای اسکلت فلزی

16- نکات سقف تیرچه وبلوک

17- انواع اسکوپ کردن سنگ نما

18- بادبندها

19- نکات پدستال

20- تاییدیه مراجع رسمی

21- نکات ایمنی و بهداشت کار

22- نکات اجرایی ساختمان های بتنی

- و بسیاری از موارد دیگر..................................

 

 

دانلود نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی


برچسب ها: نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی ,
[ بازدید : 147 ]
[ چهارشنبه 27 اسفند 1399 ] [ 10:21 ] [ مهندس ارج ]

ادبیات نظری تحقیق سیاست خارجی قرآن

ادبیات نظری تحقیق سیاست خارجی قرآن

ادبیات نظری تحقیق سیاست خارجی قرآن

دانلود ادبیات نظری تحقیق سیاست خارجی قرآن

ادبیات نظری تحقیق سیاست خارجی قرآن
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

توضیحات :

ادبیات نظری تحقیق سیاست خارجی قرآن در 32 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

رویكرد قرآن به جایگاه سیاست خارجی

طرح اصول سیاست ‏خارجی اسلام از منظر قرآن، مستلزم آن است که رابطه‌ی دین و سیاست مفروض انگاشته شود. در چارچوب اندیشه جدایی دین و سیاست، زمینه‏ای برای طرح این بحث‏ نخواهد ماند. سیاست ‏خارجی، یکی از بخش‏های اساسی سیاست در معنای کلان آن است؛ بنابراین اگر دین در مسائل سیاسی اندیشه نموده، طبیعتا در مسائل سیاست ‏خارجی نیز اندیشیده است. سیاست ‏خارجی، مجموعه‏ای از مسائل سیاسی مرتبط به حوزه‌ی خارجی است و از دو بخش نسبتا ثابت و متغیر برخوردار می‏باشد. قسمت ثابت آن، بیانگر چارچوب کلی سیاست گذاری خارجی است که خط مشی‏ها و استراتژی‏های سیاست‏ خارجی در درون آن تنظیم می‏گردد; این بخش، عمدتا مبتنی بر آموزه‏های نظری و نظام ارزشی و ایدئولوژی حاکم است. عناصر متغیر سیاست ‏خارجی ناظر به خط مشی‏هایی است که متناسب با اوضاع تنظیم و تدوین می‏گردند.

اسلام دو بخش ثابت و متغیر دارد: ثابت آن ناظر به اصول کلی رفتار دینداران است و در طول زمان ماندگاری دارد؛ اما جنبه‌ی متغیر آن از عرف و ضرورت‏های زمانه تاثیر می‏گیرد. بخش متغیر سیاست ‏خارجی به این جنبه برمی‏گردد؛ زیرا در شرایط و مقتضیات زمانه تغییر مشی می‏دهد; بنابراین، اندیشه‌ی دینی در مورد مسائل سیاسی و مدیریت اجتماعی، در حیطه‌ی طرح کلیات و اصول محدود می‏گردد. مسائل روابط بین الملل و سیاست ‏خارجی به شکل امروزی و در قالب یک سیستم آکادمیک و منسجم، محصول قرون اخیر به خصوص دوره‌ی پس از جنگ جهانی دوم است; ولی برخی مسائل آن، نظیر روابط خارجی و مسائل جنگ و صلح به قدمت تاریخ بشر سابقه دارد. چنین نگرشی، طرح بحث‏ سیاست‏خارجی اسلامی را تبیین می‏کند؛ زیرا به گفته‌ی «هالستی‏» اگر یکی از مهم‏ترین مسائل روابط بین‌الملل را مطالعه‌ی دو پدیده‌ی جنگ و صلح بدانیم، مطالعه‌ی مسائل جهانی به دوره‏های پیش از میلاد باز می‏گردد و اثر تاریخی «توسیدید» پیرامون جنگ‏های «پلوپونز» از قدیمی‏ترین متون این رشته محسوب می‏گردد.[1]

با توجه به نکات مذکور، می‏توان از اصول سیاست ‏خارجی اسلام در قرآن یاد کرد. این اصول ناظر به چارچوب کلان رفتار خارجی دولت اسلامی است و روابط خارجی مسلمانان با جوامع غیراسلامی را تنظیم می‏کند. قرآن کریم دارای مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی است و از برخی آیات آن می‏توان اصول سیاست ‏خارجی اسلام را استخراج کرد.

اصول سیاست ‏خارجی اسلام

همان‏گونه که اشاره شد، مقصود از اصول سیاست ‏خارجی، مجموعه‏ای از آموزه‏های دینی است که چارچوب کلان سیاست ‏خارجی دولت اسلامی را شکل می‏دهد. این مجموعه از خصلت ماندگاری برخوردار است و از نظر تفسیری بر دیگر مسائل سیاست ‏خارجی حکومت دارد. یکی از پژوهشگران مسلمان در تعریف اصول سیاست ‏خارجی می‏گوید: «مقصود از اصول سیاست‏خارجی، مبادی و اساس روابط خارجی دولت اسلامی است که منابع دینی، آنها را به عنوان چارچوب تنظیم روابط خارجی مطرح می‏کند.»[2]

با عنایت ‏به تعریف مزبور، می‏توان این اصول را از مجموع آیات قرآنی ناظر به روابط خارجی به دست آورده و در محورهای زیر مطرح کرد:

1ـ اصل توحید؛

2ـ اصل ولاء؛

3ـ اصل دعوت و جهاد;

4ـ اصل عدالت؛

5ـ اصل ظلم ستیزی و نفی سلطه‌ی كافران;

6ـ اصل عزت اسلامی و سیادت دینی;

7ـ اصل پای‏بندی به پیمان‌های سیاسی.

البته برخی پژوهشگران در کنار اصول مزبور، عناوین دیگری مانند: تولی و تبری، تالیف قلوب‏ و امر به معروف‏ را نیز مطرح کرده‏اند؛ اما به نظرمی رسد اصول هفت‌گانه‌ی فوق، این عناوین را نیز دربر می‏گیرد و به ذکر مجزای آنها نیازی نیست. درباره‌ی تالیف قلوب گفتنی است هر چند از آن در ذیل اصول سیاست ‏خارجی اسلام بحث کرده‏اند، اما از فلسفه‌ی تشریع این حکم و موارد اعمال آن می‏توان استظهار نمود که تالیف قلوب، بیش‌تر با ابزارهای سیاست ‏خارجی همخوانی دارد تا اصول؛ چون تالیف قلوب با آنچه امروزه ذیل ابزارهای اقتصادی سیاست ‏خارجی و کمک‏های بشر دوستانه مطرح می‏گردد، شباهت‏بیش‌تری دارد. در واقع دولت اسلامی برای جلب جوامع غیرمسلمان یا کاهش خصومت‏ها، از سهم مؤلفة القلوب‏ استفاده می‏کند. برای مثال پیامبر اسلام در جنگ طائف به اشراف و بزرگانی که تازه اسلام آورده بودند یا مشرکانی که به وی یاری رسانیده بودند، از سهم مؤلفة القلوب بخشید تا نظر آنان و قبایل‌شان را به اسلام جلب کند.[3]

1ـ اصل توحید

محور آنچه قرآن مردمان را بدان خوانده، یك اصل بیش نیست؛ اصل ایمان به خدا ـ رب العالمین ـ و اینكه هیچ كس و هیچ چیز را جز او، خدای خود نخوانید. رب العالمین اوست و هر كس خدا را پروردگار جهان بداند، در او بیمی نیست. ایمان به رب العالمین، اعتقادی براساس فطرت است؛ لذا تا جهان باقی است، این اصل دگرگون نخواهد شد. پس دین، نژادی، محلی یا فصلی نیست؛ از این رو، اسلام نه از آنِ عرب است و نه از آن عجم.

توحید، سنگ بنای ساختمانی است كه پیامبران و پیامبر اسلام در كار ساختنش بوده‌اند. آنگاه كه پیامبر دعوت را به عنوان استراتژی انتخاب می‌نمود، از توحید شروع كرد. همچنین در ابتدای اكثر نامه‌های پیامبر كه دعوت سران كشورها نوشته شده، این معنا به روشنی دیده می‌شود. جملاتی مانند: سلام علی من اتبع الهدی و آمن بالله و رسوله و شهد ان لا اله الا الله وحده لاشریك له لم یتخذ صاحبة و لا ولداً. (درود بر كسی كه از هدایت پیروی كند و به خدا و رسول او بگرود و گواهی دهد خدایی جز پروردگار یكتا وجود ندارد خدایی كه نه او را شریك است و نه همسر و نه فرزند.)

همچنین پیامبر در اكثر نامه‌هایی كه به سران مسیحی می‌نویسد، به این آیه شریفه اشاره می‌فرماید: «یَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلی‏ كَلِمَةٍ سَوَاءِ بَیْنَنَا وَ بَیْنَكمُ‏ْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَ لانُشرِْكَ بِهِ شَیًْئا وَ لایَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ الله‏... ای اهل كتاب! بیایید از آن موضوعی كه پذیرفته‌ی ما و شماست پیروی كنیم: آنكه جز خدای را نپرستیم و هیچ چیز را شریك او نسازیم و بعضی از ما بعضی دیگر را بجز خدا به پرستش نگیرد...» (آل عمران/64)

از آن جایی كه وظیفه‌ی اصلی پیامبر، دعوت به یكتاپرستی بود، از این رو توحید از مهم‌ترین مبانی سیاست خارجی قرآن به شمار می‌رود.

2ـ اصل ولاء

مسلمان همواره باید بداند كه عضو جامعه‌ی اسلامی است. غیر مسلمان نیز عضو یك پیكر دیگر است. عضو پیكر اسلامی، روابطش با اعضای پیكر غیر اسلامی باید به نحوی باشد كه به وحدت و استقلال پیكر اسلامی آسیبی نرساند. پس خواه ناخواه نمی‌تواند روابط مسلمان و غیر مسلمان با روابط مسلمان و مسلمان یكسان و احیاناً از آن نزدیك‌تر باشد؛ و معنای اینكه مسلمان نباید با غیر مسلمان رابطه‌ی ولاء داشته باشد، این است كه مسلمان نباید عملاً عضو پیكر غیر اسلامی قرار گیرد. همه‌ی اینها ایجاب می‌كند كه روابط مسلم با غیر مسلم محتاطانه باشد.

قرآن كریم ضمن اینكه از امت اسلامی می‌خواهد تا همواره مجهز به انواع وسایل دفاعی در برابر كفار باشند، علاوه بر آن شدیداً مسلمانان را از داشتن مناسبات دوستانه با كفار به نحوی كه آنان را دوست صمیمی خود بگیرند، تا جایی‌كه كفار از اسرار مسلمانان مطلع باشند، نهی فرموده است.

3ـ اصل دعوت و جهاد

از میان اصول سیاست‏ خارجی اسلام، شاید این اصل بیش از همه حائز اهمیت ‏بوده و بیش‌تر از دیگر محورها مورد بحث و مناظره قرار گرفته باشد. احتمالا یکی از جهات اهمیت این اصل، آن است که ماهیت روابط خارجی از دیدگاه اسلام را تبیین می‏کند. مناظرات دامنه‏دار درباره‌ی اصل دعوت و جهاد سبب شد از هر دو اصل تحت‏ یک عنوان یاد کنیم؛ زیرا اگر تنها به ذکر عنوان دعوت اکتفا گردد، دیدگاه‏های موجود درباره‌ی اصل جنگ یا صلح در روابط خارجی اسلام نادیده انگاشته می‏شود؛ و اگر اصل را بر جهاد و جنگ مشروع بگذاریم، طرح عنوان اصل دعوت ناتمام خواهد ماند.

تفصیل این بحث را با یک پرسش اساسی ناظر به ماهیت روابط خارجی از دیدگاه اسلام پی‏ می‏گیریم که آیا اسلام در روابط خود با جوامع غیراسلامی، اصل را بر جنگ می‏گذارد یا صلح؟ به عبارت دیگر، آیا صلح یک قاعده است و جنگ، ضرورت یا بالعکس؟ اگر اصل جهاد را به عنوان یکی از اصول سیاست ‏خارجی اسلام مورد تاکید قرار دهیم، به زعم برخی اندیشمندان مسلمان و عموم خاورشناسان، اصل در روابط خارجی اسلام، جنگ است و صلح ناظر به حالات خاص و استثنا از قاعده می‏باشد؛ اما اگر اصل را بر دعوت بگذاریم، قضیه فرق خواهد کرد. دقیقا با عنایت ‏به همین مساله است که با دو نوع روش رو به رو می‏گردیم:

الف‌ـ روش خاورشناسان که در قالب «گسترش اسلام با شمشیر‏» مطرح می‏گردد و بر مفاهیمی چون تروریسم، بنیادگرایی، اسلام مسلح و...تاکید می‏شود. در این رویکرد، آیات جهاد به خصوص آیه سیف، به عنوان مستند مورد توجه قرار می‏گیرد.

ب‌ـ روشنفکران مسلمان که در قالب «پیراستن چهره‌ی اسلام از خشونت‏» به تحلیل می‏پردازند و بر مفاهیمی چون: اسلام و تسامح و زندگی مسالمت‌آمیز تاکید می‏کنند.[4]

در حالی‏که دسته‌ی نخست فقط به تحلیل آیات جهاد می‏پردازند و آیات صلح را از نظر دور می‏دارد، دسته‌ی دوم با تاکید بر آیات صلح، به آیات جهاد بی‏توجهی می‏کنند. روش اعتدال، روشی است که بتواند میان هر دو دسته آیات جمع زند. اکثر مفسران و فقهای اسلام در این‏باره اندیشیده‏اند که از مجموع این گفته‏ها و اظهارات می‏توان به جمع‏بندی و نتیجه نهایی نایل آمد. بدون تردید یکی از مهم‏ترین و احتمالا هدف اصلی فرستادن انبیا، دعوت است. آیات متعدد قرآن کریم، پیامبران را دعوتگران دینی معرفی می‏کند. بر این‏اساس، نخستین وظیفه‌ی پیامبر، دعوت بشر به تعالیم و ارزش‏های وحیانی است. از سوی دیگر، جنگ با مشرکان و طغیان‏گران، بی‏تردید یکی از وظایف اساسی مسلمانان محسوب می‏گردد. آنچه در مورد جنگ حایز اهمیت است، فلسفه‌ی تشریع این پدیده است که جهاد برای چیست و چه زمانی انجام می‏پذیرد.

 


1ـ کی. جی، هالستی. مبانی تحلیل سیاست‏بین الملل. مترجم: مستقیمی، بهرام. تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی، 1376.

 

2ـ نادیه، محمود مصطفی. المدخل المنهاجیه فی العلاقات الدولیة فی الاسلام. المعهد العالمی للفکر الاسلامی، 1996م.

1ـ ابن هشام. السیرة النبویه. تحقیق محی الدین عبدالمجید، مطبعة السعاده، ج‏2، ص‏314.

1ـ سیف الدین، عبدالفتاح. القران و نظیر العلاقات الدولیه فی الاسلام. نادیه، محمود مصطفی. المدخل المنهاجیه فی العلاقات الدولیة فی الاسلام. المعهد العالمی للفکر الاسلامی، 1996م، ص 15- 89.

دانلود ادبیات نظری تحقیق سیاست خارجی قرآن


برچسب ها: ادبیات نظری تحقیق سیاست خارجی قرآن ,
[ بازدید : 160 ]
[ يکشنبه 24 اسفند 1399 ] [ 12:42 ] [ مهندس ارج ]

مكاتب روانشناسی

مكاتب روانشناسی

مكتب تداعی‌گرایی ((Associationism نخستین مكتب روانشناسی بشمار می‌آید موضوع اصلی مكتب تداعی‌گرایی شناخت شناسی است تداعی‌گرایان عقیده داشتند معلومات انسان چیزی جز تصورات حاصل از احساس‌های مختلف از دنیای خارج نیست

دانلود مكاتب روانشناسی

مكاتب روانشناسی
مكتب تداعی گرایی
مكتب ساخت گرایی
ساخت گرایی
روانشناسی
نظریه سه بعدی عواطف وونت
درون نگری
مبانی فلسفی ساخت گرایی
فلسفه‌ مكانیستی
فلسفه تحصل گرایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94

مكتب تداعی‌گرایی ((Associationism نخستین مكتب روانشناسی بشمار می‌آید. موضوع اصلی مكتب تداعی‌گرایی شناخت شناسی است. تداعی‌گرایان عقیده داشتند: معلومات انسان چیزی جز تصورات حاصل از احساس‌های مختلف از دنیای خارج نیست.

دانلود مكاتب روانشناسی


برچسب ها: مكاتب روانشناسی ,
[ بازدید : 246 ]
[ شنبه 23 اسفند 1399 ] [ 19:18 ] [ مهندس ارج ]

ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

دانلود ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

توضیحات:

ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی

تعداد صفحه : 31 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

خلاصه ای از کار:

اضطراب

اضطراب که نوعی احساس ترس و ناراحتی بی دلیل است، نشانة بسیاری از اختلالات روان شناختی محسوب می شود که اغلب به وسیلة رفتارهای دفاعی مانند فرار از یک موقعیت ناخوشایند یا انجام یک عمل طبق نظم و آئین معین کاهش می یابد. به هر حال، اضطراب نشانة اصلی و مشترک تمام اختلالاتی است که در این طبقه قرار می گیرند. این اختلالات عبارتنداز: اضطراب تعمیم یافته[1]، اختلال رعبی[2]، فوبی[3]، وسواس فکری و عملی[4]، و اختلال استرس پس از ضایعة روانی. در DSMII ، این اختلالات نوروز محسوب شده، اضطراب تعمیم یافته، تحت عنوان اضطراب مزمن؛ اضطراب رعبی، تحت عنوان حمله های اضطرابی حاد؛ فوبی، تحت عنوان نوروز فوبی؛ و اختلال وسواس فکری و عملی، تحت عنوان نوروز وسواس فکری و عملی طبقه بندی شده بودند(آزاد، 1382).

.................

اضطراب تعمیم یافته GAD:

ویژگی عمدة این اختلال ترس از آینده است. این ترس بی اساس بوده و به موضوع معینی مربوط نمی شود. به طوری که هر آن ممکن است بیمار

..............

شیوع GAD:

در یک نمونة اجتماعی، میزان شیوع 1 سالة اختلال اضطراب فراگیر تقریباً 3 درصد، و شیوع مادام العمر آن 5 درصد بود. در کلینیکهای اختلال اضطرابی، تقریبا یک چهارم از افراد، به اختلال اضطراب فراگیر به عنوان اختلال اصلی یا اختلال همراه دچار هستند(انجمن روانپزشکی آمریکا، 1384).

................

درمان اختلال اضطراب فراگیرGAD :

خیلی از درمانجویان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر با پزشک خانواده مشورت می کنند و به دنبال رهایی از مشکلات «عصبی» یا اضطراب

.............

اختلال وحشت زدگیPanic :

اضطراب رعبی برخلاف اضطراب تعمیم یافته، شامل حمله های شدید ترس و وحشت است که تمرکز یافته و به موقعیت

............

شیوع اضطراب وحشت زدگی Panic:

گرچه میزان شیوع اختلال وحشت زدگی (همراه با گذر هراسی یا بدون آن) درطول زندگی در نمونه های اجتماعی تا 5/3 درصد گزارش

..................

درمان شناختی رفتاری[5] برای اختلال وحشتزدگی :

مدل های شناختی و شرطی سازی اختلال وحشتزدگی به تدوین درمان های جدیدی کمک کرده اند که در دهها تحقیق اجرا شده در چندین کشور دنیا ثابت شده که بسیار موثر هستند. گرچه این درمان ها تا اندازه ای تفاوت دارند اما هر یک ن

...............

فوبی Phobi:

فوبی ترسی است دائمی از بعضی اشیا یا موقعیتها که هیچ خطر واقعی برای شخص نداشته و بی تناسب با جدی بودن واقعی آنها اغراق آمیز شده است. فوبی از واژة یونانی فوبوس (نام خدای ترس یونان) گرفته شده است که با نقاب به صورت و زره بر تن برای ترساندن دشمنان در صحنه ظاهر می شد.فوبی ممکن است نه فقط به یک ترس مخصوص نسبت به بعضی اشیا یا موقعیتها دلالت کند، بلکه ممکن است به یک الگوی کلی ترس و رفتار اجتنابی دلالت داشته باشد، تاثیر کلی که این نوع ترس به روش کلی زندگی فرد دارد، در 1968 اسنیت را بر آن داشت که معتقد شود باید عبارت" ترسهای مربوط به ناایمنی نامشخص" جایگزین ترس از مکانهای سرباز شود (آزاد، 1382).

...............

شیوع فوبی:

مطالعات همه گیری شنا

 


[1] . generalized anxiety

[2] . panic disorder

[3] . phobia

[4] . obsessive compulsive

[5] . Cognitive-Bihavioral Therapy

دانلود ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی


برچسب ها: ادبیات نظری تحقیق اختلال های اضطرابی ,
[ بازدید : 416 ]
[ سه شنبه 19 اسفند 1399 ] [ 18:48 ] [ مهندس ارج ]

پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی

پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه ریزی آموزشی و درسی، در قالب ppt و در 116 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، فصل اول برنامه ریزی آموزشی و درسی (مفاهیم و نظریات)، فصل دوم منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی (مبانی برنامه ریزی درسی)، فصل سوم اطلاعات درباره جامعه ( مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی)، فصل چهارم مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی

پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی
تحقیق برنامه ریزی آموزشی و درسی
مقاله برنامه ریزی آموزشی و درسی
منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی
 مبانی برنامه ریزی درسی
مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی
مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی
طرح ریزی برنامه های درسی
انواع طرح های برنامه درسی
ارزشیابی برنامه های درسی 
الگوهای ارزشیابی از برنامه درسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 484 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه ریزی آموزشی و درسی، در قالب ppt و در 116 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه  

معرفی و مسائل برنامه ریزی آموزشی و درسی

مسائل اساسی برنامه ریزی درسی

 

فصل اول: برنامه ریزی آموزشی و درسی (مفاهیم و نظریات)        

برنامه

برنامه ریزی به عنوان یک نظام (سیستم)

نظام های عقلانی

فنون برنامه ریزی آموزش و پرورش با نگرش مستقیمی

شیوه سیستمی در حل مساله

توصیف کنندۀ برنامه ریزی سیستمی

نظریه های مربوط به برنامه ریزی درسی

مراحل برنامه ریزی

نمودار تصوری مراحل برنامه ریزی درسی

انواع برنامه ریزی ( از نظر دامنه عمل )

تصمیم گیری در برنامه ریزی

کسانی که در برنامه ریزی درسی دخالت داده می شوند

 

فصل دوم: منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی (مبانی برنامه ریزی درسی) 

منابع اطلاعات مورد لزوم برای برنامه ریزی درسی

منابع فرعی یا متمم

یادگیرندگان به عنوان منبع اصلی برای برنامه ریزان

اطلاعات کمّی درباره یادگیرندگان

الگوهای پیش بینی

حداقل اطلاعات لازم برای الگوی نسبت بازماندگی

روندیابی

اطلاعات کیفی دربارۀ یادگیرندگان

نیازهای یادگیرندگان و برنامه ریزی درسی

یادگیری و برنامه ریزی درسی

 

فصل سوم: اطلاعات درباره جامعه ( مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی) 

نقش وکارکردهای اجتماعی آموزش وپرورش

 

فصل چهارم: مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی 

ارتباط حوزه های فلسفه با آموزش وپرورش

متافیزیک وآموزش و پرورش

معرفت شناسی وآموزش و پرورش

ارزش شناسی وآموزش و پرورش

منطق و آموزش و پرورش

مکاتب فلسفی و آموزش و پرورش

ایده آلیسم ( Idealism )

مشخصات عمده برنامۀ ایده آلیسم

رئالیسم  Realism) )

پراگماتیسم ( Pragmatism )

 

فصل پنجم: اطلاعات درباره معرفت و دانش بشری 

 

فصل ششم: طرح ریزی برنامه های درسی 

فرایند برنامه ریزی درسی

حیطه برنامۀ درسی

اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری

 

فصل هفتم: انواع طرح های برنامه درسی 

طرح هایی که بر شایستگی های ویژه تاًکید می کنند

طرح هایی که بر فعالیت ها و مسائل اجتماعی تاًکید می کنند

طرح هایی که بر نیازها و علاقه های فردی تاًکید می کنند

طرح هایی که بر موضوعهای درسی تاًکید می کنند

معنا ومفهوم دیسیپلین ( معرفت سازمان یافته )

سازمان دادن محتوای برنامۀ درسی و یادگیری

سازمان دادن محتوا برای یادگیری تراکمی یا مداومت

چه کسانی باید در برنامه ریزی برای آموزش شرکت کننده ؟

انواع طرح های آموزشی

ویژگیهای یک طرح آموزشی

 

فصل هشتم: ارزشیابی برنامه های درسی ( الگوهای ارزشیابی از برنامه درسی)

ارزشیابی تکوینی

ارزشیابی  نهایی

الگوهای ارزشیابی از برنامۀ درسی

الگوی تایلر

فرآیند ارزشیابی

الگوی استیک

الگوی پیشنهادی سیلور و الکساندر

 

توضیحات: 

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " برنامه ریزی آموزشی و درسی "  می باشد که در حجم 116  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی


برچسب ها: پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی ,
[ بازدید : 301 ]
[ سه شنبه 19 اسفند 1399 ] [ 10:11 ] [ مهندس ارج ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم) در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم) در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 25 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2015 به قبل و بخش پیشینه از 2012 به قبل

- شامل 20 صفحه متن و 5 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

تعریف تصمیم گیری
مفهوم و ماهيت تصميم‌گيري
فرايند تصميم‌گيري
شناخت مشكل يا فرصت
تعيين و بسط گزينه‌ها 
ارزيابي  گزينه‌ها
انتخاب و اجراي بهترين گزينه
ارزيابي تصميم‌گيري
عوامل مؤثر در تصميم‌گيري
سبك تصميم‌گيري
سبك‌هاي تصميم‌گيري وروم و يتون
تصميم‌گيري عقلاني
سبك‌هاي تصميم‌گيري درايور و همكاران
سبك‌هاي تصميم‌گيري اسكات و بروس
انواع تصميم‌گيري
نظريه گود  در مورد تصميم‌گيري
نظريه براس در مورد تصميم‌گيري
نظريه كوهن  و ديگران در مورد تصميم‌گيري
پیشینه پژوهش 
منابع 

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

تصميم‌گيري چيست؟ پاسخ به اين سوال از ابعاد مختلف متفاوت است. ساده‌ترين تعريف در مورد تصميم‌گيري عمل انتخاب است. تعريف ديگر تصميم‌گيري يافتن راه حل بهينه براي مسأله است همچنين تصميم‌گيري مجموعه‌اي از مراحل و اقدامات مشخص را دربر مي‌گيرد كه اطلاعات در آن نقش مهم و حياتي را بر عهده دارد. بر همين اساس تصميم‌گيري را آخرين مرحله استفاده از اطلاعات دانسته‌اند (غضنفري و غفاريان، 1392).

پیشینه تحقیقات

در پژوهشی از دارت، پائول وودس ، رونی  و اتکینسون  (2012) با موضوع کارکرد اختلال حافظه و تاًثیر آن بر تصمیم گیری مخاطره آمیز در سوءمصرف کنندگان مت آمفتامین نشان داده شد که سوءمصرف کنندگان مت آمفتامین برای اختلال در تصمیم گیری مخاطره آمیز در آزمایشگاه و در زندگی روزمره خود  در معرض خطر هستند. استفاده از مت آمفتامین با اختلال همراه است و استفاده طولانی مدت آن در مدارهای غنی از دو پامین  که در قسمت جلو جسم مخطط قرار دارد اختلال ایجاد می کند که برای تعداد فرایندهای شناختی و حرکتی متفاوت از جمله تصمیم گیری ضروری هستند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


برچسب ها: مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم) ,
[ بازدید : 71 ]
[ دوشنبه 18 اسفند 1399 ] [ 12:29 ] [ مهندس ارج ]

با بیت کویین میلیونر شوید

با بیت کویین میلیونر شوید

با بیت کویین میلیونر شوید

دانلود با بیت کویین میلیونر شوید

با بیت کویین میلیونر شوید
دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 792 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

سلام خدمت دوستان عزیز در این پکیج اطلاعاتی در مورد بیت کوین و روش های به دست اوردن ان اشاره شده است که کمک شایانی به شما میکند.اگر شما این روش هایی که در این پکیج معرفی شده اند را هر روز انجام دهید قطعا به درامد خوبی میرسید.

دانلود با بیت کویین میلیونر شوید


برچسب ها: با بیت کویین میلیونر شوید ,
[ بازدید : 297 ]
[ يکشنبه 17 اسفند 1399 ] [ 12:14 ] [ مهندس ارج ]

پاورپوینت بهداشت آب

پاورپوینت بهداشت آب

دانلود پاورپوینت بهداشت آب بررسی بهداشت آب پاورپوینت جامع و کامل بهداشت آب کاملترین پاورپوینت بهداشت آب پکیج پاورپوینت بهداشت آب مقاله بهداشت آب تحقیق بهداشت آب

دانلود پاورپوینت بهداشت آب

دانلود پاورپوینت بهداشت آب
بررسی بهداشت آب
پاورپوینت جامع و کامل بهداشت آب
کاملترین پاورپوینت بهداشت آب
پکیج پاورپوینت بهداشت آب
مقاله بهداشت آب
تحقیق بهداشت آب
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 115 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 35 صفحه

بهداشت آب

مقدمه
آب ارزنده ترین هدیه ای است که خدا وند نثار بشر کرده است، و از نیازهای اساسی برای حیات تمام موجودات کره زمین است. در دین اسلام تاکید ویژه ای بر آب شده بطوریکه در 43 قرآن کریم63 بار از آب یاد شده است.
یکی از شاخصه های رشد توسعه در کشورها دسترسی به آب سالم و بهداشتی است. آب سالم آبی است که عوامل فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آن در حد استاندارد بوده و مصرف آن عارضه سوئی در درازمدت یا کوتاه مدت در انسان ایجاد نکند. روزانه ده هزار کودک در دنیا بدلیل ابتلا به اسهال می میرند که یکی از دلایل آن آب آشامیدنی آلوده است. همچنین 80درصد کل بیماریها و بیش از یک سوم مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه به دلیل مصرف آب آلوده می باشد.
دسترسی به آب سالم ودفع بهداشتی فاضلاب جزو نیازهای اولیه انسان می باشد .در این راستا وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشكی (مطا بق آئین نامه بهداشت محیط مصوب هیأت وزیران)به منظور حفظسلامت وبهداشت مردم مكلف است كیفیت آب آشامیدنی عمومی از نقطه آبگیری تا مصرف رااز نظربهداشتی تحت نظارت مستمر قرار دهد. آلوده كردن آب آشامیدنی ممنوع است وبا متخلفان مطابق مقررات رفتار خواهد شد. وزارت بهداشت موظف است نواقصی راكه موجب آلودگی منابع آب میگردد به دستگاه ذیربط اعلام كندتا رأساﹰنسبت به رفع آن اقدام نماید
هدف کلی: سلامت جامعه ازطریق كاهش موارد حفظ وارتقاءسطح بیماریهای منتقله بوسیله آب اهداف اختصاصی
نظارت بر سیستم تامین وتوزیع آب آشامیدنی- حفظ وارتقا شاخصهای کیفی آب آشامیدنی-

منابع آب

آبهای سطحی
آبهای زیرزمینی
آبهای سطحی: این آبها شامل آب باران وآب رودخانه ها می باشند که از ذوب برف و آبهای زیرزمینی مثل چشمه ها تامین میشود.
آبهای زیر زمینی: نفوذ آبهای سطحی از فضاها و شکافهای خاک و صخره ها و تجمع در سطح زمین آبهای زیرزمینی را تشکیل می دهد. امکان آلودگی در آبهای زیرزمینی نزدیک به سطح زمین وجود دارد، از این رو برای اطمینان از پاکی آب مصرفی از آبهای زیرزمینی عمیق استفاده می گردد. خصوصیات آبهای سطحی - مواد آلی موجود در آبها در نقاط مختلف فرق می کند
- معمولا آلوده به میکروارگانیسم ها هستند
- مقدار آمونیاک، فنل،نیترات این آبها زیاد است
- ممکن است حاوی دترجنت،نفت،روغن،فلزات سنگین باشد
- معمولا آبهای سطحی ناشی از کشاورزی حاوی نیترات وفسفات هستند
این آبها حدود 7الی 8 می باشدPH خصوصیات آبهای زیرزمینی - آب چاههای خیلی عمیق معمولا عاری از میکروارگانیسم ها هستند
- آب چاههای کم عمق آلوده به میکروارگانیسم ها هستند
مواد معلق ومواد آلی آنها بسیار کم است
- این آبها ممکن است دارای ذرات شن باشند
- این آبها حاوی آهن محلول وگاهی منگنز محلول هستند که در اثر اکسیداسیون ذرات زرد قهوه ای در آنها ظاهر می شود
- معمولا حاوی املاح زیادی هستند
- در آبهای شور غلظت یون کلرور سدیم بسیار زیاد است تجت پوشش شناسایی منطقه فرآیند ازنظربهداشت آب ودفع فاضلا ب 1- بازدید از منابع آب تحت پوشش
2- بررسی وضعیت بهسازی منابع آب
3- بازدید از مخازن ذخیره آب
4- بررسی نحوه کلرزنی
5- بررسی منابع آلاینده آب (فاضلاب، زباله ، فضولات حیوانی،زمینهای زراعی وکشاورزی ومصرف کودهای شیمیایی
6- بازدید وبررسی وضعیت شبکه آبرسانی
7-کلرسنجی از آب آشامیدنی مطابق استاندارد
روش بهسازی چاه - پوشاندن جدار چاه با آجر وملات سیمانی ویا حلقه های بتونی تا عمق 3متر از سطح زمین
آجر چینی تا ارتفاع 30-70 سانتی متر بالاتراز سطح زمین -
- قرار دادن درپوش روی دهانه چاه - پس از پایان ساختمان چاه ...

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت بهداشت آب


برچسب ها: پاورپوینت بهداشت آب ,
[ بازدید : 421 ]
[ يکشنبه 17 اسفند 1399 ] [ 10:48 ] [ مهندس ارج ]

ادبیات نظری تحقیق حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی

ادبیات نظری تحقیق حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی

ادبیات نظری تحقیق حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی

دانلود ادبیات نظری تحقیق حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی

ادبیات نظری تحقیق حیطه های انحطاط مغرب زمین عوامل اجتماعی علمی فرهنگی سیاسی اقتصادی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 116 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49

ادبیات نظری تحقیق حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی

تعداد صفحه :49 در قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی از متن :

 

حیطه های انحطاط مغرب زمین (غرب)

دیدن اروپای پرزرق و برق فعلی، شاید مجال کمتری به انسان بدهد که در مورد گذشته تاریک اروپا یا حقایق مخفی گذاشته شده در مورد انحطاط تمدن کنونی غرب، فکر کند؛ اما دیدن همین اروپا در قرون وسطی رقت برانگیز است؛ روزگاری که مسلمین از امپراتور روم در اوج عظمتش سرآمد بود و مردم در رفاه ، پاکیزگی و نظافت چه در شهر و چه از نظر بهداشت فردی و امنیت زندگی میکردند، صنایع بزرگی در آن به وجود آمده بود و در نهایت بودند، اما اروپایی ها ر لندن، حتی یک چراغ برای نمونه نمی سوخت، و در شهر پاریس خیابانی کشیده نشده بود[1] غرب در طی روزگار خوش خود، از رنج های بی شمار حاصل از دنیای سراسر غرق در پیشرفت علوم شاهد حوزه های انحطاط فراوانی می‌باشد، و ما به بخشی از آن می پردازیم:

الف- فرهنگی- علمی

حیطه‌های انحطاط غرب را باید در شاخصه‌های کلی این جامعه مشااهده کرد. و سرمنشا تمام عوامل انحطاط همان اندیشه اومانیستی است که از عهد رنسانس شکل گرفته بود. علامه جعفری، در کتاب « فرهنگ پیشرو»، به نقل از اریک فروم می نویسد چیزی که اریک فروم نیز در مورد انحطاط غرب، بدان رسیده است این گونه بیان می کند:.

1- انسان تنها موجودی است که همنوعان خود را بدون دلیل بیولوژیکی می کشد.

2- روان شناسی مدرن تاحد بسیاری روح مرده است; چون به انسان زنده کامل نظر ندارد و به سادگی او را قطعه قطعه می کند.

3- انسان را می توان در اجتماع امروز ابزاری دانست که هنوز برای آن ماشینی وجود ندارد. در این اجتماع، انسان کامل خود را به عنوان یک کالای فعال می بیند.

4- در اجتماع امروز، انسان به یک صفر تبدیل شده یا قطعه ای از یک ماشین است و تا وقتی که یک اجتماع سود و تولیدات را به عنوان هدف عالی و نتیجه همه تلاش های انسان می بیندنمی توان جزاین پیش بینی دیگری داشت.من گمان می کنم که نظام اجتماعی موجود جوانه متلاشی کردن را در خود دارد [2]

1- اومانیسم گرایی علمی

باشیوع گرایش شدید به علم و مرکز توجه قرار گرفتن حس و تجربه و عقل انسانی به عنوان تنها عوامل برای پیشرفت و ترقی انسان غربی کم کم در دام انسان گرایی افتاد. در این دیدگاه فرد به جامعه تقدم دارد. فرد نقطه مرکزی ست و آنچه حول محور او میچرخد، باید به گونه ای در خدمت او وتامین خواسته ها و نیازیهای او باشد[3]

1) رنسانس

از قرن 13 به بعد ابتدا نهضت رنسانس ادبی سپس پروستانتیسم و پس از آن نهضت روشنگری کلیسای کاتولیک را به چالش طلبیدند. و خود موجب بروز انقلابات اجتماعی و فکری فراوان شدند

در طی نهضت رنسانس بیشتر آثار ادبی روم و یونان ترجمه شد فرهنگ کلاسیک روزگار شرک از چنان ارزشی برخوردار شد که گویا زمانه به 15 قرن به عقب رفته است. ویل دورانت در مورد عقاید مردان عهد رنسانس چنین می آورد: «اومانیست های عصر رنسانس با چنان افتخار از دوران طلایی روم یاد می کردند که اصول مسیحیت اسطوره ای است که با نیازهای اخلاقی و خیالی توده مردم سازش ناپذیراست, اما کسانی که اندیشه آزاد دارند نباید آن را جدی تلقی کرد. اومانیست ها درسخنرانی های عمومی خود از مسیحیت دفاع می کردند؛ خویشتن را آشکارا پایبند مسیحیت نجات بخش نشان می دادند و می‌کوشیدند تا تعلیمات مسیح و فلسفه یونان را هماهنگ کنند؛ اما همین تلاش سرانجام رسوایشان کرد؛ آنها به طور ضمنی عقل را مرجع برتر می دانستند و مکالمات افلاطون را با عهد جدید برابر می نهادند و... زندگی اومانیست ها نمودار معتقدات واقعی آن ها بود، بسیاری از آنان در عمل از موازین خلاقی دوران شرک، آن هم بیشتر از جنبه شهوانی و نه رواقیش؛ پیروی می کردند»[4]

مردان رنسانس با تن زدن از آخرت اندیشی، با شور و شوق تازه‌ای به امکانات زندگی در همین دنیا نگریستند. ابتدا انظارشان به فرهنگهای کلاسیک باستان ، به هنر و ادبیات، و به تعبیر دیگر«دانش» دنیوی ولی غیر علمی جلب شده بود. ولی نبوغ لئوناردو داوینچی در زمینه‌های مختلفی چون هنر، مهندسی و کالبد شناسی ظاهر شده بود. اکتشاف سرزمین های دور دست و پدیده های طبیعی هر چه بیشتر کنجکاوی ماجراجویان را دامن می زد. دیگر برای شقاق بین ایمان و عقل در فلسفه اواخرقرون وسطی و تخطئه اعتبار کلیسا در نهضت اصلاح یعنی اشتیاق جست و جوی دانشی را که بتوان بدون توسل به اقوال ثقات قدما بر آن توافق کرد، تیز تر کرده بود. با از هم گسستن سنتز{عقل و دین یا علم و دین} قرون وسطی، تشتت و تنوع افکار بیشتر و روحیه پژوهش شایع تر گشته و نقش مهم تری به فرد ر طلب حقیقت واگذار شده بود [5]

نتیجۀ نهضت رنسانس گرچه در سال‌های بعد رشد علمی اروپا بود؛ اما بستر نشو و نمای دانش را در غرب از همان ابتدا در بستری مشرکانه و غیر دینی قرار داد. اومانیست ها آن چنان با اعجاب و عظمت از روم و یونان سخن می گفتند که گویا تمام سالهایی که اروپا, مسیحی بوده است جز دوران عقب ماندگی و قرون تاریکی چیزی نبوده.

همچنین اومانیسم با تاکید فراوان بر جنبه های شهوانی و لذت طلبانه عهد کهن؛ زمینه شکل گیری علم در فضایی دنیوی و غیر اخلاقی را فراهم کرد.و نقش مسیحیت در این میان قابل توجه است.چرا که رنسانس واکنشی در برابر ترویج بیش از حد زهد و رهبانیتی بود که مسیحیت بدان می‌پرداخت. مسیحیت به جای تنظیم درست روابط دنیا و آخرت و معرفی صحیح بهره گیری از نعمت‌های این جهانی به رهبانیتی افراطی توصیه می کرد.چنین توصیه هایی شاید درسالهای ضعف و انحطاط جامعه روستایی غرب آرامش می‌داد و فقر و بیچارگی مردم را توجیه می کرد؛ اما با آشکار شدن نشانه‌های رشد اقتصادی این نگرش زاهدانه در میان روحانیون مسیحی نیز طرفداراند کمتری یافت. مسیحیت پاسخگوی نیازها و جامعه جدید نبود و قبل از آن که اقتدار رسمی خود را از دست بدهد در پرتو تحولات اروپا و نهضت‌های اصلاح طلبانه نفوذ خودرا به ویژه درمیان اشراف و طبقه متوسط از دست داده بود و استقبال فراون مردم از ادبیات مشرکانه‌ی اومانیست‌ها درعهد رنسانس بهترین شاهد این مدعا است.[6]

2) دانشمندان هنجار شکن

با مروری بر تحولات عقیدتی- مذهبی و فرهنگی- سیاسی غرب به ویژه تحولات مربوط به دوره نو گرایی از سده 17 به این طرف، در می یابیم که چگونه دوره مزبور روند رو به رشدی را در جهت مبارزه با فلسفه و فلسفه کلاسیک از یک طرف و مخالفت با دین و دینداران از طرف دیگر نشان می دهد. اصولا فلاسفه و نظریه پردازان و معماران عصر نوین از سده 17 به این طرف به مبارزه جدی با عواملی پرداختند که به نظر آنان سد راه پیشروی تجدد گرایی و بیداری و مانع تحقق اهداف نوگرایان به شماار می رفت. آنان از سویی با فلسفه مدرسی ارسطویی به مخالفت برخاستند، زیرا آن را ر معرفت شناس کافی نمی دانستندو از سویی به ضدیت و مبارزه با کلیسا برخاستند.

از سده 17 به بعد, یعنی از عهد رنسانس به این طرف، کم رنگ شدن تدریجی مظاهر و مفاهیم دینی را به صورت قابل ملاحظه ای می توان از نظر گذراند وبه نوبه خود، هر یک از فلاسفه غربی این دوره که می رسید، به نحوی از نظریه پرازان قبل خود تاثیر می پذیرفت و به گونه ای در تحولا فکری نسل بعد اثر داشت. همه این تاثیر ئ تاثرات به سهم خود حکم حلقات به هم پیوسته زنجیری را دارد که سیر تحولات دینی و عقیدتی، فرهنگی- سیاسی غرب را ترسیم می‌کند. تجربه گرایی هابز، دست در دست نظام دیالکتیک هگل دارد و دیالکتیک هگل خوراک طبیعت گرایی را فراهم می آورد؛ و هر سه با هم پشتوانه ماتریالیس میگردند و این چهار با هم در نظریه تحول انواع داروین رخ می نماید. روح همه این نظام های فکر ی یک چیز است و آن طبیعت گراایی یا ماده گرایی است. چنین روحی پشتوانه تفسیر همه چیز حتی دین و آموزه های دینی قرار می گیرد. دین بر این اساس پدیده ای طبیعی و تاریخی بیش نیست..پدیده ای که از تجربه شخصی افراد بالاتر نمی‌رود و در گردونه تحولات اجتماعی و فرهنگی، رنگارنگ، تحول می یابد، بی آن که از اصل ثابتی برخوردار باشد..[7]

بروز دانشمندانی که به تایید مبانی فکری علم بدون دین، کمک می کردند تاثیرات فراوانی در انحطاط فرهنگی غرب امروز دارد. «نیچه» و «ویلهلم» که از جمله مخالفین اخلاق و دین هستند. اعتقاد دارند: « فرو ریختن ایمان به خدا، راه را برای پرورش کامل نیروهای آفریننده انسان می‌گشاید. خدای مسیحی با امرو نهی هایش دیگر راه را برای ما نمی‌بندد و چشمان انسان دیگر به یک قلمرو دروغین زبر طبیعی،به جهان دیگر به جای این جهان، دوخته نمی شود»[8] به عقده نیچه، مسیحیت با ترغیب انسان ها به کسب به کسب صفاتی مانند نوع دوستی، شفقت، خیرخواهی، تسلیم، و سرسپاری، شخصیت واقعی انسان را سرکوب می کند و آن را از شکوفایی باز می دارد.[9]

3) عقل گرایی افراطی

در نیمه قرن هجدهم که آن را«عصرروشنائی» می‌گویند؛ عقل بمنزله معبودی‏ شناخته شد،که جهان خارج آفریده آن است‏ و میتواند بر تمام نواحی زندگی تسلط یابد و در تمام آن موارد به رای خود عمل نماید و انسان از این جهت در کارهایش آزادی‏ کامل دارد و کسی جز خودش حق ندارد آن را محدود نماید و از این راه عصر دخالت دین در زندگی افراد بشر پایان یافت! عصر روشنائی با پایان قرن هیجدهم‏ پایان پذیرفت و قرن نوزدهم فرا رسید و ضربهء مهلک خود را بر پیکر انسانیت و فلسفهء عقلی او وارد ساخت؛زیرا«فلسفه‏ ساختگی»این قرن اعلام میکرد که‏ «ماده»همان خداست!اوست که عقل‏ را پدید می‏آورد و در ادراکات انسان‏ اثر میگذارد!

از این راه هم عقل و هم انسان کوچک، شمرده شد،نه تنها نتوانست خدای خود و خدای اشیاء دیگر باشد بلکه مخلوق‏ «طبیعت»و بندهء«مادهء» بشمار آمد. سپس«داروین» با تئوری تکامل‏ تدریجی حیوانات و اینکه انسان از نسل‏ میمون است ارمغان تازه‏ای برای بشریت‏ آورد و کتاب«بنیاد انواع»را در سال‏ (1859)و کتاب«اصل انسان»را در سال(1871)منتشر ساخت. و از این راه آدمی تمام شخصیتی را که طرز تفکر مذهبی از قبیل کرامت و گل سرسبد عالم بودن باو اعطا میکرد از دست داد همانطور که فاقد نعمتهائی‏ ازقبیل:مثبت بودن و استقلال و تسلط داشتن که فلسفهء«عصر روشنائی» باو عنایت میکرد،گردید و آدمی در این‏ عصر،بشکل حیوانی درآمد مانند دیگر حیوانات و اگر برای او سیطره‏ای در این عصر هست برگشت آن به حیوانات‏ دیگر در دوران گذشته است. این طرز تفکر که آدمی نسبت بخود و جهان خارج از خود داشته و همه روزه‏ رنگ تازه‏ای بخود میگرفته طبعا در نظامها و قوانین زندگی و رفتار فردی و اجتماعیش‏ اثرات سوئی داشته است زیرا بهیچوجه‏ ممکن نیست میان طرز تفکر آدمی و رفتار خارجیش جدائی افکند. وهمچنین اثرات سوء این طرز تفکر غلط، در رفتارش در برابر میلهای‏ فطری و استعدادها و نیروهایش و اخلاق‏ پسندیده اجتماعیش آشکار گردید. لذا همواره اروپا گرفتار افراط و تفریط بود

 


[1] - شریف، میان محمد، منابع فرهنگ اسلامی، صص 17-21

[2] - محمدتقی جعفری، فرهنگ پیرو، فرهنگ پیشرو، موسسه تنظیم و نشرآثار علامه جعفری، 1390، ص 190

[3]-­ محمد حسن حیدری و دیگران ، فصلنامه اسلام و پژو هش های تربیتی، بررسی تطبیقی ارزش ها در اسلام و لیبرالیسم و دلالت های تربیت اخلاقی آن 1391، ص89

[4]- ویل دورانت, تاریخ تمدن, ج5, ص96

[5]- ایان باربور، علم و دین، ص55

[6]- محسن عباس نژاد، یشرفت دانش، ص 280-281

[7] - سید احمد رهنمایی، غربشناسی، ، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، 1388، ص 217و 281 ( با اندکی تغییر و تلخیص )

[8]- کاپلستون، فردریک، تاریخ فلسفه، ج7، ترجمه داریوش آشوری، انتشارات علمی‌وفرهنگی و انتشارات سروش، تهران، 1370، ص 393-394

[9]- فردریش نیچه، فراسوی نیک و بد، ترجمه داریوش آشوری، خوارزمی، تهران، 1373، 222و 260

دانلود ادبیات نظری تحقیق حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی


برچسب ها: ادبیات نظری تحقیق حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی ,
[ بازدید : 293 ]
[ شنبه 16 اسفند 1399 ] [ 10:34 ] [ مهندس ارج ]

پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام

پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام

پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام

دانلود پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام

پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام
 مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 15456 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94

پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام

این فایل حاوی مطالعه مکتب اصفهان در شهرسازی می باشد که به بررسی و مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام می پردازد و به صورت فرمت PowerPoint در 93 اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

 

فهرست
بررسی روند تحول استخوان‌بندی اصلی شهر اصفهان و قانونمندی‌های آن
موقعیت استخوان‌بندی در شهر
استخوان‌بندی بافت شهری
دوره‌ی سلجوقیان تا صفویه
اصفهان، پیش از شاه‌عباس
تاریخچة‌ شكل‌گیری شالودة شهری اصفهان تا پیش از صفویه
دوره‌ی صفویه
شكل‌گیری شالودة شهری در دوران صفویه
ویژگی‌های كالبدی دوره‌ی صفوی
اجزای تشكیل دهنده شالودة شهری
قسمتهای مختلف شالودة شهری اصفهان
خصوصیات شكلی شالودة شهر
ویژگی‌های كاركردی
ویژگی‌های دسترسی‌ها و آمد شد
دروازه‌ها
زاینده‌ رود
عوامل مؤثر در شكل‌گیری شالودة شهری اصفهان
نظم آب
نظم خاك
نظم گیاه
نظم مقدس
تقسیم‌بندی شالودة شهر اصفهان از نظر عملكردی
اصول شهر سازی اصفهان
اصل سلسله مراتب
اصل تمركز
اصل عدم تمركز
اصل تجمع
اصل قلمرو
اصل وحدت
سادگی و پیچیدگی
توازن و تناسب
ویژگیهای كلی
تباین فضاها
اصل زمان
اصل ایجاز
نتیجه گیری
محله‌ها
میدان نو
محله‌ی كاران
محله‌ی‌ یزدی
محله‌ی احمدآباد
محله‌ی جوباره
محله‌ی دردشت
جنوب رودخانه
جلفا
دوره های نخستین قرن نوزدهم
هاسمان
خانه های اجاره یا در زمان « هاسمان »
خیابانهای بی انتها
آمستردام و تولد دوبارۀ شهرسازی
نقشۀ « برلاگ » برای آمستردام جنوبی
آمستردام
منابع

دانلود پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام


برچسب ها: پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام ,
[ بازدید : 382 ]
[ پنجشنبه 14 اسفند 1399 ] [ 20:11 ] [ مهندس ارج ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]